« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
استاندار اصفهان، خبر داد:
استاندار استان اصفهان، با اشاره به خروج حجم بالائی از آب رودخانه ماربر از شهرستان سمیرم، گفت: برنامه مدیریت و استفاده بهینه از این منبع آبی در دستور کار است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، استاندار استان اصفهان با اشاره به مدیریت مطلوب شهرستان سمیرم بر سیل و آبگرفتگی ناشی از بارشها، افزود: مدیریت اصولی این شهرستان بر بافتهای فرسوده، خسارات و خرابی‌های کمتری را در قیاس با دیگر نقاط استان، در پی داشته است.



عباس رضایی، اظهار داشت: خوشبختانه با مدیریت اصولی صورت گرفته در شهرستان سمیرم بر بافتهای فرسوده، بارش‌های اخیر خرابی‌های کمتری را نسبت به دیگر استان به دنبال داشت و سیل و آبگرفتگی در این استان بهتر از سایر استان های کشورمان مدیریت شد.

استاندار اصفهان سپس به بازدید میدانی خود از رودخانه ماربر و حجم زیاد آب خروجی این رودخانه از دسترس استان اشاره کرد و گفت: امور آب منطقه ای به سرعت موضوع مدیریت و استفاده از این منبع بزرگ آبی را در دستور کار قرار داده و موضوع را به استانداری گزارش دهد.
رضایی با بیان اینکه برای مزارع و باغ هایی هم که از سیلاب متضرر شده اند نیز هر هکتار ۲۰ تا ۵۰ میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است، اظهارداشت: با توجه به وضعیت نامناسب آب آشامیدنی حدود ۳۳ روستا، مدیران مربوطه باید تا رفع کامل این مشکل برای توزیع آب سالم اقدام و موضوع مدیریت کنند.

عباس رضایی به تماس رییس جمهور با وی در حین سفر به منطقه سمیرم اشاره کرد و اظهارداشت: امروز همه مدیران کشور از صدر تا ذیل به دنبال کاستن از مشکلات و پیشگیری از حوادث و رویدادهای احتمالی هستند.

استاندار اصفهان به تمهیدات دولت برای جبران خسارت سیل زدگان اشاره کرد و افزود: دولت با اولویت خانوارهای ساکن در مدارس، مبلغ ودیعه ای(رهن) در اختیار ساکنان بافت های فرسوده قرار می دهد تا وضعیت اسکان موقت و دائم این خانوارها مشخص شود و مدارس برای بازگشایی در سال نو تخلیه و آماده شوند.

استاندار اصفهان از مدیران کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و راه و شهرسازی خواست هر هفته در شهرستان حضور یابند و از نزدیک روند پیشرفت کار برای اسکان موقت و دائم محرومان و آسیب دیدگان از سیل را رصد و گزارش کنند.

عباس رضایی با بیان اینکه۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون ریال مبلغ بلاعوض و ۳۵۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات با سود چهار درصد بانکی در اختیار خانوارهای ساکن در بافت فرسوده قرار خواهد گرفت، اظهارداشت: این تسهیلات برای این است که این خانوارها بتوانند به سرعت اسکان یابند یا از خانه فرسوده خود جابجا شوند.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: