« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
دکتر رضا دهبانی پور در ششمین دوره شب های شعر بلاد شاپور عنوان کرد:
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد : باید بتوانیم در عرصه فرهنگ و هنر کمک کنیم تا فرهنگ مطلوب را حفظ و آنها را به نسل های بعد انتقال دهیم.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،رضا دهبانی پور در ششمین دوره شب های شعر بلاد شاپور در دهدشت، گفت: نتوانستیم آن گونه که مطلوب و ایده آل برای یک جامعه دینی، اسلامی و مردمی با غنای فرهنگی از گذشته بوده ؛ کارهایی را تولید و آثاری را خلق کنیم تا مملکتمان را در عرصه فرهنگی آن گونه که ادعا داریم، غنی کنیم.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه باید به این گونه برنامه ها بپردازیم، اظهار داشت: اینکه در این چند روز چندین برنامه در بلاد شاپور و کنار این کاروانسرا برگزار شد، کار ارزشمندی است.

وی با اشاره به اینکه خوشحال است که در این چند روزه با برنامه های متفاوتی از جانت همه طیف های فکری، اعتقادی و سیاسی مواجه بوده، اضافه کرد: این نشان دهنده این است که ما به یک نقطه مشترک رسیدیم، زیرا ما معتقدیم که اینها هرچند گل و خشت هستند ولی هویت ساز هستند.

دهبانی پور اظهار داشت: معتقد هستم باید دست اندرکاران فرهنگی ما برای ترمیم این مکان ها و جلوگیری از به تاراج رفتن این اماکن، کمک کرده و بودجه اختصاص دهند تا ما اینها را سرپا نگه داریم.

این مسئول فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گذشته را چراغ راه آینده خواند و اضافه کرد: این شعار نیست بلکه یک واقعیت است، زیرا ما باید از گذشته های خود درس بگیریم، اگرچه در گذشته نباید بمانیم و باید روبه جلو باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم در عرصه فرهنگ و هنر کمک کنیم تا فرهنگ به معنای اینکه ما همه آموخته ها و اندوخته های خود را که در طول تاریخ داشتیم، نسل به نسل انتقال دهیم نه همه را، بلکه باید از آنها خرافه زدایی کنیم و آنچه را که مطلوب و بهتر است را نگه داریم، به نسل های بعد انتقال دهیم و در این بستر حرکت کنیم و در نهایت آینده خود را بسازیم.

دهبانی پور اذعان داشت:خوشبخت مملکتی است که فرهنگ خود را به ویژه مملکتی که داعیه دین، مذهب و فرهنگ غنی ایرانی و ملی را دارد این جامعه باید بتواند در سایر عرصه ها برای غنای این فرهنگ و معرفی آن اقدام کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: اگر ما توانستیم سطح آگاهی جامعه را ارتقاء، به فرهنگ خود بال و پر داده و آن را بارور کنیم و توانستیم انگاره ها و خاصه های فرهنگی خود را غنا ببخشیم، آن وقت باید انتظار داشته باشیم که در حوزه های دیگر سیاسی و اقتصادی پیشرفت خواهیم کرد.

وی گفت: همه کسان دیگری که به توسعه رسیدند از توسعه سیاسی و اقتصادی کار خود را آغاز نکردند، بلکه با تجربه دنیا و مطالعه تاریخ می توان گفت همه کسانی که به توسعه رسیدند، در قرن های بعد به توسعه سیاسی فکر کردند؛ بعضی از اینها سالیان سال در انزوای سیاسی بودند ولی به کار فرهنگی می پرداختند تا در یک مقطع بتوانند این مهم را ارج گذاری کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: