« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶
یاسوج
عزیزالله جعفری افزود: مقرر شده این باغ گیاه شناسی در مرحله نخست در ۱۰ هکتار ایجاد شود.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی دانشگاه یاسوج  در این باره اظهار داشت: در مجموع برای احداث باغ گیاه شناسی در شهر یاسوج ۷۰۶ هکتار از منابع ملی در اختیار این دانشگاه قرار گرفت.


عزیزالله جعفری افزود: مقرر شده این باغ گیاه شناسی در مرحله نخست در ۱۰ هکتار ایجاد شود.

رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی دانشگاه یاسوج تصریح کرد: مطالعات اولیه برای اجرای این طرح انجام شده است.

وی بر ضرورت استفاده بهینه از ظرفیت های بالقوه طبیعی و خدادادی برای توسعه و رونق اقتصادی و اشتغال در این استان تاکید کرد و گفت: 40 درصد از گونه های گیاهی موجود در کشور مربوط به کهگیلویه وبویراحمد است.

جعفری ابراز داشت: 28 درصد از مجموع هفت هزار و 500 انواع گونه گیاهان در کشور نیز در این استان رویش می کند.

وی با بیان اینکه از مجموع 2 هزار و 100گونه گیاهی در این استان 470 گونه آن دارویی است، افزود: از هر پنج گونه گیاهی در کهگیلویه و بویراحمد یک گونه آن کاربرد دارویی دارد.

وجود بیش از 2هزار و 100 گونه گیاه دارویی و خوراکی در جای جای کهگیلویه وبویراحمد، یکی از ارزشمندترین گنجینه های ناشناخته در این استان بشمار می رود.

این استان یک درصدی بیش از 10 درصد آبهای شیرین کشور را دارد، یک مترمربع خاک شور ندارد، پوشیده از انبوه جنگل های بلوط است، به اندازه 60 کشور دنیا در آن گیاه دارویی می روید و طبیعت بکر و سحرانگیزش شکوه و شوکت آفرینش می سراید.

کهگیلویه وبویراحمد با توجه به موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه ای که افزون بر40درصد گونه های گیاهی و دارویی کشور را در خود جای داده است.

هم اینک هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت 93 هزار و660 هکتار، دنای شرقی با وسعت 28 هزار و 202 هکتار، خاییز سرخ با مساحت 33 هزار و 235هکتار، خامی با وسعت 25هزار و 671 هکتار، دیل با 10 هزار و 381 هکتار، سولک با 2 هزار 4287 هکتار و سیوک با 12 هزار 858 هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.
صفحه"گیاهان دارویی"پایگاه خبری آوای رودکوف را اینجا دنبال کنید.

ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین