« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۸۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت :چالش های زیست محیطی که امروزه با آن ها دست به گریبان هستیم به خاطر بی مهری هایی بوده که در گذشته نسبت به محیط زیست صورت گرفته و امروزه ما با خشم طبیعت روبرو هستیم
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در نخستین نشست هم اندیشی نمایندگان سازمان های مردم نهاد استان ؛ ضمن تبریک سال جدید گفت: امروز از شما دعوت کرده ایم تا در یک نشست تخصصی چشم انداز محیط زیست استان را  برای سال جاری ترسیم نمایم.


جعفری نژاد اظهار داشت: کشور ما و همه جهان کم و بیش با بحران هایی مواجه بوده و هستند,  اما چرا امروزه به این وضعیت دچار هستیم و چرا امروزه باران تبدیل به بحران برای ما می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت :چالش های زیست محیطی که امروزه با آن ها دست به گریبان هستیم به خاطر بی مهری هایی بوده که در گذشته نسبت به محیط زیست صورت گرفته و امروزه ما با خشم طبیعت روبرو هستیم

جعفری نژاد افزود: تا زمانی که آگاهی مردم نسبت به گذشته افزایش نیابد و حساسیت و دغدغه آن ها نسبت به مسائل زیست محیطی بالا نرود شاهد افزایش بحران های محیط زیستی هستیم .

 وی گفت:  تجربه نشان داده هرکجا که مشارکت مردمی بوده و مردم پای کار بوده اند توانسه اند مشکلات را پشت سر بگذارند و نتایج خوبی بگیرند.

جعفری نژاد با اشاره به سیل های اخیر و خسارات ناشی از آن افزود: امروزه یک بارندگی مکانی تبدیل به بحران می شود و این نتیجه فعالیت های غیر اصولی و غیر کارشناسی ما با طبیعت است.

وی در ادامه افزود: متاسفانه امروزه شاهد آن هستیم هزینه های ناشی از سیل برای دولت و مردم خیلی بیشتر از آنچه که بعنوان سود تلقی می شود نتیجه داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان درادامه , محیط زیست را به مثابه کشتی دانست و گفت: محیط زیست تعریف مشخصی دارد و شامل همه ما می شود, تکه تکه آن را خراب می کنیم و باعث ایجاد سیل و خسارات ناشی از آن می شویم .

جعفری نژاد ورود بیشتر محیط زیست به اهداف توسعه ای را خواستار شد و گفت: نگاه کارشناسی محیط زیست به اهداف توسعه ای باید بدون هیچ گونه ملاحظه ای به مدیران ارشد ارائه گردد.

وی خواستار تحلیل تشکل های مردمی از اتفاقات اخیر شد و گفت: تشکل های مردم نهاد در کنار داده های محیط زیست , دلایل وقوع بحران های اخیر را تحلیل داشته نموده و آن را به استانداران ارائه نمایند.

وی درادامه گریزی به 2 اردیبهشت روز زمین پاک داشت و گفت: هوا, آب , ریزگرد وپسماند 4 اولویت سازمان حفاظت محیط زیست محسوب می شوند.

جعفری نژاد درادامه پسماند و آب را بحران جدی استان دانست و گفت: در راستای طرح دوباره بی زباله اقدامات مقطعه ای پاکسازی طبیعت انجام می دهیم , اما این اقدامات مقطعه ای مشکل گشا نبوده و مشکل ما تولید بالای سرانه تولید زباله در استان است .

وی با اشاره به اینکه برای دفن زباله مشکل مکان داریم افزود: سطح بالای آب , پوشش درختی انبوه , مجاورت زیستی مردم , وزش باد و سایر موارد متعددی هستند که می طلبد بحث آموزش و فرهنگ سازی در راستای تفکیک زباله از مببدا و کاهش تولید را جدی بگیریم .

مدیرکل حفاظت محیط زیست در پایان افزود: مهمترین عامل در حفاظت از محیط زیست آموزش و ترویج فرهنگ زیست محیطی است و باید این فرهنگ به تمام اقشار مردم تسری پیدا کند تا تک تک افراد جامعه در قبال محیط زیست احساس مسئولیت کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: