« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی اصفهان، خبر داد:
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی اصفهان، با اشاره به تأثیر منفی ملخهای صحرائی بر امنیت غذائی، گفت: این ملخها از سمت جنوب و جنوب شرقی، کشور را تهدید می‌کند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، رحیمی با اعلام این خبر، افزود: عربستان، عمان، قطر، امارات متحده، کویت، هند و پاکستان همیشه مورد تهدید این آفت بوده است.


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، بیان کرد: در برخی از مناطق جنوبی کشور از جمله جازموریان، چابهار و ایرانشهر این آفت در چند سال اخیر پس از ورود به کشور تخم ریزی کرده و بصورت انفرادی زیست می کنند و در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی افزایش تراکم پیدا خواهند کرد.

او، تصریح کرد: افزایش هجوم ملخ ها به استان های جنوبی ایران باعث شد تا سازمان فائو وضعیت ایران را از زرد به نارنجی تغییر دهد. این تغییر یعنی کشوری که مورد حمله قرار گرفته احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و حتی باغهای آن زیاد است.

رحیمی، گفت: بر مبنای اعلام فائو و کارشناسان بخش کشاورزی، ملخ ‌های صحرایی آفت‌هایی خطرناک برای کشاورزی کشور محسوب می‌شوند که در صورت تداوم حضور آنان می توانند امنیت غذایی را نیز مختل کنند.

او، خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام فائو ملخ‌های صحرایی در دو طرف دریای سرخ در تکثیر و هجوم گسترده به کشورهای شرق آفریقا و غرب آسیا هستند. برخی از گله های ملخ صحرایی در غرب آسیا اقدام به تخم گذاری کرده و در قالب گله های بسیار بزرگ به سمت کشورهایی نظیر ایران هجوم آورده اند.

این مسئول از لزوم دیده‌بانی و پیش‌آگاهی از وضعیت ملخ صحرایی، خبر داد و اظهار کرد: با توجه به عملیات مبارزه با هجوم ملخ ها به استان‌های جنوبی، ملخ‌های صحرایی فعلا هیچ‌گونه تهدیدی برای استان اصفهان ندارد.

رحیمی تأکید کرد: پیش‌بینی‌های لازم و نیز اقدامات اولیه و فوری در مبارزه با ملخ‌ها در سطح استان‌های جنوبی نظیر ؛هرمزگان، فارس، کرمان ،خوزستان ،سیستان و بلوچستان و بوشهر در حال انجام، است.

مدینه صابری/خبرنگار آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: