« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۸۶۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
آوای رودکوف ؛
مگر تغییر،ترقی، پیشرفت و توسعه امکان پذیر است مادامی که خود، آگاهانه، صادقانه، دلسوزانه، مجدانه و آن جاهایی که لازم باشدجسورانه، نخواهیم و پیگیر نباشیم؟
پایگاه خبری آوای رودکوف:بعد از رایزنیها نشست و جلسات مختلف کمیته توسعه شهرستان لنده ؛ بیانیه ی تشکیل آن منتشر شد.

به گزارش خبرنگار آوای رودکوف از شهرستان لنده متن این بیانیه به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحيم
"ان الله لا يغير ما بقوم حتى يغيروا ما بانفسهم"
همانا خداوند سرنوشت هیچ قوم و ملتی را تغییر نمیدهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند .

با گرامی داشت مناسبتهای این ایام بویژه عرض تبریک و تهنیت  به مناسبت میلاد مسعود خاتم الائمه والمعصومین حضرت امام مهدی (ع) ، آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون برای آحاد مردم نجیب دیارم "لنده"را دارم.

به گمانم آنچه که بر همگان آشکار و هویداست این که کهن دیارمان"لنده"علی رغم خدمات انجام گرفته، متاسفانه مغفول مانده و حقش ادا نشد.

 پس چه باید کرد؟

 مگر تغییر،ترقی، پیشرفت و توسعه امکان پذیر است مادامی که خود، آگاهانه، صادقانه، دلسوزانه، مجدانه و آن جاهایی که لازم باشدجسورانه، نخواهیم و پیگیر نباشیم؟

از مدت‌ها پیش به این نتیجه رسیده که شاید یکی از راه های کمک کننده به تغییر و توسعه، تشکیل کارگروهی از سلایق و طوایف مختلف شهرستان باشد و در همین راستا چند ماه قبل با بعضی از دوستان طرح موضوع نموده که مورد استقبال واقع گردید، ولی به دلایلی به تاخیر انداخته تا اینکه هرچه به پایان سال نزدیک شدیم به دلیل نارضایتی از وضعیت موجود، ضرورت تشکیل آن بیشتر احساس می شد به خصوص هنگامی که در ابتدای بهمن ماه متوجه شدیم که در دهه فجر هیچ یک از پروژه های اصلی که در سال ۹۶ در قانون بودجه ۹۷ قرار گرفته یعنی جاده لنده- تشان در ادامه ی محور پاتاوه، بیمارستان ۳۲ تختخوابی و  سیستم فاضلاب شهری علی رغم وعده های متعدد،در برنامه کلنگ‌زنی و اجرا نیستند و از طرفی ما انتظار داشتیم که علاوه بر شروع اجرای پروژه های فوق، پروژه‌های دیگری مثل فسفات قیام که اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده بود و تونل انتقال چشمه‌های موگرمون که در سطح استان و وزارت نیرو پیگیری هایی شده بود در برنامه‌ سال ۹۸ قرار گیرند و همچنین طرح و پروژه های دیگر تعریف گردد لذا از همان ابتدای بهمن‌ماه رایزنی جهت تشکیل کارگروه تحت عنوان کمیته توسعه شهرستان لنده را شروع نموده و بعد از این که مورد استقبال قرار گرفت اولین جلسه در بهمن ماه و دومین جلسه در سوم اسفند با حضور اعضا و سومین جلسه نیز در تاریخ ۲۷ اسفند با حضور اعضا، امام جمعه موقت، فرماندار و نمایندگان شورای شهر و شهرستان برگزار گردید.

الف)اهداف:

١_ایجاد تعامل و تفاهم وجلوگیری از اختلافات و احیانا تخریب ها ،وهم افزایی جهت توسعه شهرستان ( با توجه به اینکه کمیته ترکیبی است از گروه های مختلف سیاسی واجتماعی).

٢_مطالبه گری منطقی درزمینه های مختلف فرهنگی،اقتصادی و به ویژه عمرانی و....(ایجاد یک ظرفیت جدیددر کنار ظرفیت های  امام جمعه ،فرماندار،شوراهاو ...)

۳-همکاری با نماینده محترم مجلس شورای اسلامی و شوراها درصورت نیاز و تا حد امکان.
۴_همکاری با بنیاد مستضعفان و علوی درسطح شهرستان درصورت نیاز و تلاش جهت استفاده حداکثری از ظرفیت آنها.

 ۵-همکاری با مسئولان و مدیران اجرایی و تصمیم گیر در صورت نیاز و تا حدامکان.

۶_پیگیری مطالبات شهرستان با کمک گرفتن از نیروهای  تاثیرگذار لنده ای سطح کشور به ویژه در تهران و مرکز استان .

۷_تشکیل گروه رسانه‌ای و فضای مجازی در راستای اهداف کمیته.

۸_تلاش جهت برگزاری همایش های سالانه توسعه شهرستان با هماهنگی دبیرخانه همایش و کمک گرفتن از ظرفیت های امام جمعه،شورای های شهر و شهرستان،شواری اداری و ....

۹_استفاده ی ممکن از ظرفیت جوانان و نخبگان در راستای توسعه شهرستان.

ب)چگونگی انتخاب و چینش اعضا:

فارغ از نگاه خاص سیاسی و طایفه ای و بدون از هرگونه  حب وبغض،با اولویت :

١_بازنشستگان،البته نه لزوما بلکه تا حد امکان (بخاطر فراغت بیشتر ،اطلاعات بیشتر نسبت به منطقه وارتباط بیشتر بی واسطه یا باواسطه، با مسئولان ).

٢_تحصیل کردگان (حتی المقدر)

٣_افراد دارای سابقه و تجربه و روحیه ی مطالبه گری.

۴_استفاده از ظرفیت گروه های مختلف سیاسی.

۵_ استفاده از ظرفیت طوایف مختلف.

۶_عدم استفاده از مدیران و اعضای شورا ها (بخاطر اینکه علاوه بر این ظرفیت های موجود، ظرفیت جدیدی ایجاد کرده باشیم).

ج)اعضاء:

۱_آخش محمدظاهر ۲_آهنجان لطف الله ۳_بدری حاج فتاح ۴_تقوی فرد حاج عیسی ۵_تقوی محمد ۶_حبیبی احسان ۷_خسرونژاد سید امین ۸_خسروی نصرالله ۹_درتاج نعمت الله ۱۰_رحمانی غفار ۱۱_سیاوش حاج علی کاظم ۱۲_شفایی حاج عطا محمد ۱۳_شهبازی پناه ۱۴_صالحی محمد ۱۵_صداقت مظفر ۱۶_عسکری علی بخش ۱۷_علیزاده حاج ابراهیم ۱۸_فضلیت صفا ۱۹_کریمزاده کربلایی امانعلی ۲۰_یاوریان فریدون

د)انتظارات:

١_انتخاب افراد صرفا بر اساس فاکتورهای گفته شده و بدون از هرگونه حبّ و بغض انجام‌ شد و اِلّا اگر نگویم همه،غالب هم ولایتی هایم دغدغه و توانمندی لازم را در این راستا دارند لذا انتظار می‌رود ذهنیتی ایجاد نشود چرا که این حقیر،ارادت خاص خدمت همه ی هم تبارانم دارم.

۲_با احترام به همه‌ی نگاه های فکری و سیاسی،انتظار می رود با صرف نظر از مباحث تقابلی سیاسی و گروهی که به زعم این حقیر جز منجر شدن به عدم پیشرفت و توسعه شهرستان،اتلاف وقت و رنجش خاطر دوستان از همدیگر،نتیجه ای ندارد،همگی اعم از زن و مرد،کوچک و بزرگ به ویژه نخبگان با هم افزایی و تقویت همدیگر جهت پیشرفت و توسعه منطقه مان در زمینه های مختلف،تلاش حداکثری را بنماییم و در صورت امکان یاری کننده ی‌ کمیته ی مذکور باشیم.

۳_انتظار می رود در صورت صلاحدید،گروههای مجازی(واتساپ و...) مشابه هم که با هدف توسعه لنده فعال هستند بخاطر جلوگیری از مطالب تکراری و اتلاف وقت مدیران گروه ها و خصوصا اعضای گروه ها که غالبا عضو همه این گروه ها هستند،در گروه مجازی"کمیته توسعه شهرستان لنده" (که قرار است ان شاءالله به زودی فعال شود)با توجه به اینکه این گروه در فضای حقیقی و واقعی نیز فعال می‌باشد ،ادغام و مدیران این گروه ها در صورت امکان با مدیران گروه مذکور همکاری لازم را داشته باشند.

۴_کمیته توسعه شهرستان لنده از  پیشنهاد،انتقادو همکاری هرکسی با هر سلیقه ای و از هر طایفه و گروهی استقبال می‌کند .

در پایان:

اگر حتی بدبینانه به این کمیته بنگریم،بنا به تعبیر زیبای شاعر: تلاش بیهوده به از خفتگی است.
پس بیایید با هر گرایش و از هر طایفه و گروهی که هستیم به فکر پیشرفت کهن دیارمان" لنده" باشیم،که هر وقت بر سر موضوعی و مطالبه ای یک دل و یک صدا باشیم قطعا نتیجه گیری سهل تر و آسان‌ تر است.

ای که دستت می رسد کاری بکن
پیش از آن کز  تو نیاید هیچ کار

ارادتمند و کوچکترینِ دیارسرافراز و برقرارمان"لنده"
البرز محمد‌‌خانی
۱/۲/۹۸ (نیمه شعبان)
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
0
0
کار جالبی هست انشالله موفق باشید
لنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
0
0
این افراد در این سالها همیشه بودند.فکر نکنیم چیز نوی در چنته داشته باشند.
ثلاث
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
0
0
با این طرح کما فی السابق لنده در مسیر توسعه واییییییییی چقد اشتغال طرح کارگاه صنعتی دود کارخانه جات راه ها و مسیرهای دو خطه افرین افرین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
0
0
به نظرم یکی از راههای توسعه شهرستان عزل فرماندار فعلی و مدیران پروازی شهرستان می باشد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین