« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹
وزیر جهاد کشاورزی، خبر داد:
وزیر جهاد کشاورزی، با اشاره به توان کاشان در تولید گل محمدی، گفت: عملکرد باغ نمونه گل محمدی قمصر کاشان، 4100 کیلوگرم در هکتار است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در پایان سفر یک روزه خود به شهرستان‌های شمال استان اصفهان، در پی از بازدید از باغات شهر نطنز، از باغ نمونه و مکانیزه شاخص کشوری گل محمدی در قمصر کاشان بازدید کرد.

او، ر این دیدار، قول مساعدت و همراهی با کشاورزان و تولیدکنندگان این مجموعه به منظور هوشمندسازی این باغ جهت افزایش راندمان تولید را داد.

این مقام مسئول کشوری، تصریح کرد: مزرعه یکپارچه گل محمدی که توسط یک شرکت تعاونی و با مشارکت اهالی منطقه قمصر و با حمایت (مشاوره‌، اعتبارات و تسهیلات) جهاد کشاورزی در ۵۳ هکتار احداث شده است، به طور متوسط عملکردی برابر با ۴۱۰۰ کیلوگرم در هکتار دارد.

حجتی، با بیان اینکه تأمین آب بعهده وزارت نیرو است و بر اساس قانون تعادل‌بخشی و تعیین سطح سفره‌های زیرزمینی بصورت کارشناسی تعیین می‌شود، متذکر شد: آب بر اساس حجم و نه بر اساس زمان، توزیع می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی، یادآور شد: آب، با توجه به اقلیم‌های هر بهره‌بردار کشاورزی بر اساس حجم مورد نیاز در سقف تعیین شده توزیع می‌شود.

او، در خصوص پرورش ماهیان زینتی گفت: کاشان با توجه به داشتن پتانسیل لازم و توانمندی نیروهای متخصص و نیروی کار دارای جایگاه شایسته است و از ظرفیت‌های بالائی برخوردار است.

این مقام مسئول در کشور، با اشاره به قانون تغییر کاربری تاکید کرد: انجام فعالیت‌های کشاورزی در زمین‌های کشاورزی تغییر کاربری نیست و این برداشت که تغییر کاربری است باید اصلاح شود .

حجتی، بیان کرد: توزیع نهاده‌های کشاورزی ذرت، جو و کنجاله سویا برای دامداریها و مرغداریها به قیمت دولتی و بر اساس میزان جوجه ریزی تأمین و بصورت استانی انجام شده است.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: