« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت عنوان کرد:
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با اشاره به اینکه عدم رعایت الگوی غذایی و سبک زندگی مناسب، مهمترین عامل ابتلاء به بیماری‌های دیابت، سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی است، گفت: بیماریهای غیرواگیر، مهمترین علت مرگ و میر را در کشور تشکیل می‌دهد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، زهرا عبداللهی، افزود: بعد از برنامه تحول سلامت، برای ارائه خدمات و مراقبت‌های تغذیه‌ای دستورالعمل و سیاست‌ها به نحوی تدوین و تعریف شد که همه اقشار جامعه در تمام مناطق کشور از خدمات و مراقبت‌های تغذیه‌ای به صورت رایگان بهره مند شوند.

عبداللهی با اشاره به حضور فعال کارشناسان تغذیه در مراکز جامع خدمات سلامت، گفت: ارائه خدماتی مثل آموزش، مشاوره‌های تغذیه‌ای، تنظیم رژیم غذایی و ارائه برنامه غذایی مناسب برای بیماران مبتلا به دیابت، فشار خون بالا و قلبی و عروقی به صورت رایگان از فعالیت‌های این کارشناسان در مراکز جامع خدمات سلامت است.

وی در ادامه مهم‌ترین علت مرگ و میر در کشور را ابتلاء به بیماری‌های غیر واگیر بیان کرد و گفت: عدم رعایت الگوی غذایی و سبک زندگی مناسب، مهمترین عامل ابتلاء به بیماری‌های دیابت، سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی است و به همین علت از طریق نظام مراقبت‌های بهداشتی و با بکارگیری کارشناسان تغذیه و آموزش‌های مناسب تغذیه‌ای می‌توانیم از ابتلاء به بیماری‌های غیر واگیر پیشگیری کنیم.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با اشاره به مصرف زیاد قند و شکر، چربی، نمک و فست فود، افزود: نوشیدنی‌های شیرین مثل نوشابه، سرخ کردن غذا و مصرف نمک و مصرف کم میوه، سبزی و حبوبات و لبنیات عوامل خطر تغذیه‌ای هستند.

عبداللهی افزود: در برنامه خود مراقبتی تغذیه‌ای، بسته‌هایی تدوین و تهیه شده و تیم‌هایی وجود دارد که با استفاده از رسانه‌های جمعی، صداوسیما، کارکنان و کارشناسان تغذیه بهداشتی، توصیه‌های تغذیه‌ای به اقشار جامعه داده می‌شود.

وی بر ضرورت کاهش مصرف نمک تاکید کرد و گفت: بر اساس توصیه سازمان جهانی بهداشت روزانه کمتر از ۵ گرم نمک باید مصرف شود و در ایران این میزان، حدود ۱۰ گرم است و مصرف نمک یکی از عوامل مهم ابتلاء به فشار خون بالا است که به دنبال افزایش فشار خون، ابتلاء به سکته‌های قلبی و مغزی و برخی سرطان‌ها مثل سرطان معده را خواهیم داشت.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: