« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
با موضوع حمل و نقل و برنامه ریزی شهری:
نخستین رویداد ایده شو تخصصی بین المللی با محوریت حمل و نقل و برنامه ریزی شهری اصفهان، صبح امروز در تالار شيخ بهايي دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در این مراسم، با بيان اين كه خوشبختانه شهر تاریخی و علمی اصفهان مزين به نهادهای علمی و آموزشی قابل مباهات است، گفت: شهرت این دانشگاه پرافتخار همواره به تلاش مجدانه آموزشی و پژوهشی برای بهبود شرایط جامعه از مسیر علم و فناوری بوده و اين دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر کشور، دستاوردهای زیادی را به جامعه ملی و بین‌المللی هدیه کرده است.

دكتر سيد محمود مدرس هاشمي با تأكيد بر آموزش علمي با کیفیت دانشگاه صنعتي اصفهان، افزود: اعتبار اصلي این دانشگاه برگرفته از فعالیت‌های آموزشی کیفی، نوآوری، خلاقیت و فعالیت‌های پژوهشی است.


وي انتشار مقالات با کیفیت، انجام طرح‌های صنعتی و کاربردی برای رفع نیازهای جامعه، ایجاد مرکز نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان، مركز رشد و فعالیت‌های علمي بین‌المللی گسترده را بخشی از اقدامات مؤثر دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان كرد كه علاوه بر تثبیت جایگاه این دانشگاه در بین دانشگاه‌های برتر و سطح يک کشور باعث شده تا در سال‌های اخیر در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی آسیا و دنيا به نتایج خوبی دست یابد.

مدرس هاشمي با اشاره به اين كه برنامه راهبردی دانشگاه صنعتی اصفهان چشم‌انداز این دانشگاه در افق 1404 را مشخص نموده؛ یکی از اهداف اصلي این دانشگاه را بین‌المللی شدن آن دانست و گفت: اگرچه در طول سالیان گذشته همواره ارتباطات بین‌المللی وجود داشته، اما بین‌المللی‌شدن امری است که به تلاش و جدیت و برنامه‌ریزی بیشتری نیاز دارد.



رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با ابراز خرسندي از برگزاري کارگاه علمی مشترک ایران و سوییس در حوزه حمل و نقل و برنامه ریزی شهری در اين دانشگاه، افزود: خوشبختانه با تصمیم وزارت علوم مبنی بر اعطای نمایندگی به دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان مرکز هماهنگ‌کننده کلیه همکاری‌های علمی با کشور سوییس، این ارتباطات شتاب بیشتری گرفته و با توجه به حمایت جدی دانشگاه از گسترش همکاری ها با اين كشور، ارتباطات ما با دانشگاه هاي مختلف آن در حال رشد و توسعه است.

وي برگزاري اين کارگاه در زمینه حمل و نقل را یکی از دستاوردهای استراتژیک دانشگاه صنعتي اصفهان عنوان نمود و ابراز امیدواري كرد تا این کارگاه علمی به نتایج بسیار ارزشمند و مؤثري دست یابد.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان نیز در اين مراسم، با بيان اين كه توسعه پایدار یکي از مباحث اساسی مورد توجه اين استان است، گفت: با توجه به تغییر اقلیم که ایجاد شده، لازم است این موضوع بسیار جدی گرفته شود.

دكتر سید حسن قاضی عسگر، با تأكيد بر كيفيت بخشي زندگي شهري در استان اصفهان، افزود: توسعه انرژی خورشیدی، توسعه حمل و نقل ريلي و بهینه سازی مصرف آب و انرژی از جمله موضوعات مهمي است كه مي تواند در تحقق اين امر موثر باشد.


وي با بيان اين كه كشور سوييس يكي از نمونه هاي فاخر توسعه پایدار محسوب می‌شود؛ مدیریت، حفظ محیط زیست و توسعه مناسب را از جمله خصوصیات بارز اين کشور دانست و افزود: مي توان از تجربیات مناسب دانشگاه هاي سوييس در اين زمينه استفاده نمود.

مدیر مرکز روابط بین الملل دانشگاه صنعتی اصفهان نيز در حاشيه اين مراسم گفت: سمینار مشترک بین دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، تهران و ETH زوریخ به مدت يك هفته با تمرکز بر روی توسعه ريلي برگزار شد و تیم‌های ایده‌پرداز دانشجویی با همکاری متخصصین اجرايي و استادن برجسته بر روي موضوعاتي همچون معضلات حمل و نقل و ترافیک شهر اصفهان، قطار تندرو اصفهان-تهران و جانمایی ایستگاه قطار براي اتصال قطار تندرو به شبکه حمل و نقل اصفهان، کار کردند.


دکتر سیما فاخران با بيان اين كه 80 شرکت‌کننده از دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، تهران، مازندران و ETH زوریخ در اين كارگاه علمي حضور داشتند، افزود: ايده پردازان با در نظر گرفتن موضوعات زیست محیطی، گره‌های ترافیکی شهر، فاینانس، مالکیت اراضی و غیره ایده‌های تيم خود را برای بهبود وضعیت ترافیک شهر آماده كردند كه 5 ایده اصلی توسط پنج گروه ایده‌پرداز ایرانی و سوئیسی ارائه می‌گردد.

وي با اشاره به اين كه در اين ايده شو تلاش شد تا با تمرکز بر روی یک مشکل جامعه راه حل واقعي چالش شهری با استفاده از متخصصین و مسئولین ارايه گردد، گفت: در طول برگزاری اين برنامه، شرکت‌کنندگان برای مشاهده شرایط واقعی و درك بهتر با متخصصین اجرایی و مسئولان شهری و مردم در ارتباط بودند و از ایستگاه هاي قطار، ترمینال‌ها و ديگر اماكن مرتبط با موضوع نيز از نزدیک بازديد كردند.


گفتنی است: سمینار علمی مشترک با موضوع شهر و راه آهن با حضور 25 نفر از محققان دانشگاه ETH زوریخ به عنوان یکی از برترین دانشگاه­های اروپا، 7 الی 12 اردیبهشت ماه در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار و آئین پایانی آن به عنوان نخستین ایده شو تخصصی بین المللی به منظور ارائه ایده های برتر، صبح امروز پنج شنبه و با حضور مسئولین استان، مدیران بخش خصوصی، حامیان مالی، استادان و دانشجویان برگزار خواهد شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: