« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
همزمان با کوچ بهاره عشایر، انجام می‌شود:
مدیر کل امور عشایر استان اصفهان، گفت: همزمان با کوچ بهاره عشایر به شهرستانهای جنوبی این استان، 5300 خانوار عشایری در سمیرم، دهاقان و شهرضا، مستقر می‌شوند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، مختار اسفندیاری، در رابطه با کوچ ایلهای عشایری به ییلاق و قشلاق، اظهار کرد: خانوار عشایر از ایل قشقایی از نیمه‌های اردیبهشت تا پایان مهرماه در سه شهرستان جنوبی استان اصفهان (سمیرم، شهرضا، دهاقان) مستقر و از مراتع شهرستان برای تعلیف دامهایشان استفاده می‌کنند.
مدیر کل امور عشایر استان اصفهان، بیان کرد: از این تعداد 4750 خانوار در شهرستان سمیرم و بقیه در دو شهرستان دیگر مستقر می‌شوند.
او، تصریح کرد: شهرستان سمیرم به داشتن 3 ایل راه اصلی و 3 ایل راه فرعی، محل اصلی ورود عشایر قشقایی به استان اصفهان، است.
این مقام مسئول در استان اصفهان، از احداث مجتمع دامداری جرقویه در زمینی به مساحت 21 هکتار در آینده نزدیک، خبر داد و گفت: این مجموعه، در فاصله 8 کیلومتری جنوب شهر نصرآباد جرقویه شهرستان اصفهان به تعداد 250 واحد 100 رأس و مجموع 25000 رأس احداث خواهد شد.
اسفندیاری در ادامه از واگذاری پلاکهای مجتمع دامداری جرقویه به عشایر، خبر داد و متذکر شد: این واگذاری بعد از مراحل اولیه و اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیربط در رابطه به موضوعاتی چون حفر چاه تأمین آب شرب و اخذ مجوز برداشت به میزان 6 لیتر در ثانبه، مجوز تأسیس اماکن دامی (هر واحد 100 رأس)، پلاک بندی زمین واگذاری گرفته شده از اداره منابع طبیعی و تأمین تسهیلات چهل هزار میلیارد ریال برای احداث واحدهای مجتمع برای 80 نفر و ...، اتخاذ شد.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: