« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
رئیس سازمان امور عشایر، خبر داد:
رئیس سازمان امور عشایر، با اشاره به بارشهای مطلوب بهاری، گفت: بارش نزولات آسمانی سبب افزایش یک میلیون و ۳۰۰ هزار تنی تولید علوفه نسبت به سال گذشته در مناطق عشایری شد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، کرمعلی قندالی با اعلام این خبر، افزود: بارندگی های امسال کشور را از معضلات خشکسالی های اخیر ‌نجات داد و کمبود آب و علوفه در مناطق عشایری را که آزار دهنده بود برطرف کرد.

رئیس سازمان امور عشایر، اضافه کرد: هم اینک مراتع مناطق عشایری پر از علوفه است که این میزان علوفه برای چرای پاییزه نیز ذخیره می‌شود.

او با اشاره به احداث سازه های آبی در مناطق عشایری، هدف از ساخت سازه‌های آبی در مناطق عشایری را تأمین آب شرب و دام عشایر و فعالیتهای کشاورزی، دانست و متذکر شد: از دیگر اهداف ایجاد بندهای خاکی حفظ محل استقرار پایین دست از خطرات و استفاده بهینه از آبهای ذخیره شده است.

قندالی افزود: بارندگیهای امسال شرایط مناسبی برای ایجاد بندها فراهم کرده و احداث این بندها در روند ثبات جمعیت و توسعه مناطق عشایری کشور موثر است.
این مقام مسئول کشوری، با اشاره به سیلهای دو ماه گذشته کشور ادامه داد: ۲۴ هزار راس دام عشایری بر اثر سیلابها تلف شد که با مصوبه هیات دولت مقرر شد به ازای هر راس دام تلف شده پنج میلیون ریال کمک بلاعوض و پنج میلیون ریال تسهیلات با کارمزد چهار درصد به عشایر پرداخت شود.
رئیس سازمان امور عشایر، گفت: بارندگیهای شدید به بخشی از راهها، تأسیسات و محل استقرار و سرپناه عشایر خسارتهای جزئی وارد کرد که برای جبراین این خسارتها به هیات دولت پیشنهاد شد که برای هر استقرارگاه و پناهگاه عشایری ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و پنجاه میلیون ریال نیز تسهیلات با کارمزد چهار درصد پرداخت شود که هنوز به تصویب نرسیده است.

رئیس سازمان امور عشایر، گفت: امسال سه هزار میلیارد ریال تسهیلات با هدف رونق تولیدات دامی به ساکنان عشایری کشور اختصاص یافت و هزار میلیارد ریال از این اعتبار با سود چهار درصد و دوره برگشت پنج ساله به تشکلها برای تأمین نهاده‌های تولید اختصاص یافت.
او، اضافه کرد: دو هزار میلیارد ریال نیز از محل بند ب ماده ۵۲ قانون احکام دائمی برای پروار بندی دام با کارمزد ۱۰ درصد و به صورت یک ساله به عشایر پرداخت می شود.

رئیس سازمان امور عشایر، گفت: با اذن مقام معظم رهبری، حمایت مجلس شورای اسلامی و دولت از ردیف ذیل بند ق تبصره چهار بودجه ۹۸ از محل صندوق توسعه ملی ۳۰ میلیون یورو برای تامین آب و طرحهای بند خاکی مناطق عشایری اختصاص یافته است.
قندالی افزود: طی چهار سال گذشته برای رونق تولید ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل بند ب ماده ۵۲ و محل اعتبارات مدیریت بحران ویژه عشایر برای ساماندهی تولید پرداخت شده است.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: