« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
طنز / به قلم وحید حاج سعیدی
باز هم گلی به گوشه جمال مسئول گوجه سبز مملکت که پس از عرضه گوجه سبز 400 هزار فوری واکنش نشان داد و قیمت آن را غیر منطقی خواند ولی هیچ مسئولی قیمت 50 میلیونی پراید را غیر منطقی نمی داند!
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:از وزارت فخیمه اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی ، اداره امور مالیاتی و سایر دوستان اقتصاد دان پنهان نیست از شما چه پنهان،  شما اگر در هر کشوری مثل جزایر وُردونیسی و یا کوچه پس کوچه های گینه بیسائو بگوئید قیمت یک خودرو یک چند صد میلیون گران شده آن هم بدون بالا و پائین شدن قیمت دلار یا افزایش قیمت حامل های انرژی و فولاد و با روی دادن جنگ اقتصادی و نظامی، یا استعفا و قهر وزیر و ... سه حالت روی می دهد.

یا مثل آن اسطوره فوتبال مملکت به شما یک محفظه پلاستیکی می دهند تا جسارتاً دورن آن «ها» کنید و از شما تست الکل بگیرند؛ یا اینکه شما را به واسطه «ساکوزیس» یا همان روان پریشی شدید (از دست رفتن توانایی تفریق واقعیت از خیال) راهی تیمارستان می کنند تا دیوار هل بدهید و یا مثل «جک نیکلسون» از قفس بپرید و در غیر این صورت عجالتاً به جرم نشر اکاذیب ، شایعه سازی و اخلال در امور اقتصادی چوب در آستین تان می کنند و اگر سکته هم کنید شما را در بهداری زندان جانمایی می کنند!

اما جالب تر از این تردستی قیمت ها به ویژه در بازار بی صاحب خودرو که به مذاق عده ای اندک خوش می آید و عده ی بسیاری را به خاک سیاه می نشاند، بی خیالی و نحوه برخورد مسئولان مربوطه است. باز هم گلی به گوشه جمال مسئول گوجه سبز مملکت که پس از عرضه گوجه سبز 400 هزار فوری واکنش نشان داد و قیمت آن را غیر منطقی خواند ولی هیچ مسئولی قیمت 50 میلیونی پراید را غیر منطقی نمی داند!

علی ای حال از آنجا که دولت فخیمه در بسیاری امورات اقتصادی به ویژه بحث گرانی و تورم در حال رکورد شکنی های بی سابقه است و اساتید و استخوان خرد کرده های علوم کیمیا، لیمیا، سیمیا، جفر، جام زنی ، جن گیری ، چله بری و اساتید سایر علوم ماوراء الطبیعه همگی از این همه هژمونی و ساختار شکنی انگشت به دهان مانده اند، دو پیشنهاد سوفسطایی و خلق الساعه در این خصوص افاضه می گردد علی برکه الله:

الف)آشنایی خلق الله با اعداد بزرگ:

حقیقت امر ما کارمندان و کارگران که به جز میلیون (آن هم با تبصره و منت دولت به ویژه در هفته معلم و روز کارگر) با اعداد بزرگتر سر و کار نداریم! اما چند درصدی از مردم در اعلام دارایی هایشان نیاز به اعداد جدید دارند. فلذا توصیه می شود به منظور سهولت کار خبرنگاران و روزنامه نگاران در ثبت و درج برخی دارایی ها، ارقام اختلاس ها یا قیمت های فضایی خودرو ها، از اعدادی که کمتر در ریاضیات استفاده می شود، رونمایی شود. البته ناگفته نماند قبلاً از این اعداد فقط برای اندازه گیری اجرام آسمانی می شد، اما در حال حاضر کاربرد فراوانی پیدا کرده اند. به عنوان مثال  1012 تریلیون، مثال 1015 کوادریلیون، 1018 کونیتیلیون، 1021 سیکستیلیون،1024 سپتیلیون، 1027 اکتیلیون، 1030 نونیلیون، 1033 دسیلیون و ... البته دانشمندان احتیاط کرده بودند و این اعداد را برای روز مبادا نامگذاری کرده بودند که ظاهراً در حال رسیدن به روزهای طلایی ریاضیات هستیم!

ب) بانک خودرو سازان:

پیشنهاد می شود به منظور جلوگیری از افزایش فضایی قیمت ها مجوز تاسیس یک بانک مشتی به دو خودروساز بزرگ کشور بدهیم تا در کنار ساخت خودروهایی که هیوندا و بنز هم قادر به پاس کردن استاندارد 85 گانه آنها نیستند دوستان به امورات بانکی و دلال بازی هم مشغول باشند شاید سود بانکداری زیر زبان شان مزه کرد و عطای خودروسازی و بازی با جان مردم و بالا و پائین کردن قیمت ها را به لقایش بخشیدند و گلاب به رویتان تعرفه خودرو هم صفر شد. البته به شرطی اینکه عزیزان دو روز دیگر ادعای انحصاری کردن بانک ها را نداشته باشند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: