« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
آوای رودکوف گزاش می دهد:
حجت الاسلام جلیلی امام جمعه شهر سردرود در گفت‌ وگو با آوای رودکوف:اگر خدای سبحان می بخشد و نمی گیرد، انسان هم باید در این ماه خویی پیدا کند که ببخشد و نگیرد، چون هیچ دستی بهتر از دست بخشنده و هیچ دستی بدتر از دست بگیر نیست.......
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛رمضان از بهترین ماههای سال است و خداوند امتیازات فراوانی برای آن قائل شده است که در هیچ یک از ماههای دیگر به چشم نمی خورد. نزول کلی قرآن در این ماه و وجود شب قدر که بهتر از هزار ماه است، از جمله مهم ترین این فضیلتها و امتیازات است. در ماه مبارک رمضان فضای معنوی ناشی از عبادت، تلاوت قرآن، حس همگرایی و کمک به محرومان که موجب شکوفایی عواطف انسانی و نیز تحقق انسان دوستی می شود، بر سراسر این ماه حاکم می شود و زمینه خودسازی تقویت معنویت را برای انسان فراهم می کند. اگر انسان نسبت به اعمال و رفتار خود مراقبت کند و آنچه را انجام می دهد با دیده نقد به آن بنگرد قادر خواهد بود در فکر و عمل خویش تغییری ایجاد نموده و گذشته خود را جبران نماید.

چه بسا کسانی که در ماه رمضان مورد رحمت و غفران الهی واقع شده، در زمره ره یافتگان کوی دوست قرار گرفته اند.

رمضان ماه، ماه آمرزش و مغفرت است
حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه شهرستان عجب شیر در گفت‌ و گو با آوای رودکوف، اظهار کرد: رمضان ماه خودسازی، ماه برکت، آمرزش و مغفرت است.

وی از بزرگترین مانع پیشرفت معنوی بشر گفت و افزود: بزرگترین مانع پیشرفت معنوی بشر اشتغال به خوردن و آشامیدن و لذائذ بدنی است و بهترین عامل رشد روحی وی نزاهت و پرهیز از این امور است روزه انسان را از اشتغال به امور مادی باز می دارد و فراغت بیشتری برای او فراهم می کند تا در راز آفرینش خود بیندیشد و زادراهش را فراهم آورد، روزه بهترین راه برای رسیدن به باطن عالم و مشاهده ملکوت آن است.

وی بااستناد به آیات 183 و 184سوره بقره خاطرنشان کرد: در این آیات می خوانیم: اى کسانى که ایمان آورده‏اید روزه بر شما مقرر شده است همان گونه که بر کسانى که پیش از شما بودند، مقرر شده بود باشد که پرهیزگارى کنید روزه در روزهاى معدودى بر شما مقرر شده است ولى هرکس از شما بیمار یا در سفر باشد تعدادى از روزهاى دیگر را روزه بدارد و بر کسانى که روزه طاقت‏فرساست، کفاره‏اى است که خوراک دادن به بینوایى است و هرکس به میل خود بیشتر نیکى کند پس آن براى او بهتر است و اگر بدانید روزه گرفتن براى شما بهتر است.

حجت‌الاسلام شربیانی روزه را درس مساوات دانست و ادامه داد: از نظر اجتماعی نیز روزه درس مساوات و برابری در میان افراد اجتماع است انسان های متمکن و ثروتمند با انجام این دستور دینی، موقعیت گرسنگان و محرومان اجتماع را به طور محسوس درمی یابند.

امام جمعه شهرستانعجب شیر یادآور شد: انسان روزه دار علاوه بر ترحم و دلسوزی نسبت به نیازمندان، و شریک شدن با آن ها در تحمّل رنج گرسنگی و تشنگی، مازاد مصرف خود را ذخیره و آن را در اختیار نیازمند قرار می دهد.

وی با اشاره به فرموده پیغمبر(ص) افزود: پیامبراکرم(ص) می فرمایند: ماه رمضان، ماهى است که خداوند، روزه آن را بر شما واجب ساخت، پس هرکس آن را از روى ایمان و به امید پاداش الهى روزه بدارد، از گناهانش بیرون مى‏‌آید، همچون روزى که مادرش او را زاده است.
حجت‌الاسلام شربیانی تاکید کرد: روزه داران در قیامت از سفره ای استفاده می کنند که نه چشمی آن را دیده و نه گوشی آن را شنیده و نه بر قلب کسی خطور کرده است.

ماه رمضان منتصب یه حضرت حق است

حجت‌الاسلام جلیل جلیلی امام جمعه شهر سردرود در گفت‌ وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: ماه رمضان، ماه عبودیت و بهار قرآن است، ماه رمضان مبارک می دانیم چون که منتصب یه حضرت حق است.

وی افزود: حساب ها را از ماه مبارک تا ماه مبارک بعد بررسی می کنند که ماه مبارک گذشته چه درجه ای داشته و امسال در چه درجه ای است. ماه مبارک برای سالکان الی الله ماه محاسبه است.

وی با استناد به آیه 151 سوره بقره خاطرنشان کرد: در این آیه می خوانیم: چنان که در میان شما رسولی از خودتان فرستادیم که آیات ما را برای شما تلاوت می کند و نفوس شما را از پلیدی جهل پاک و منزّه می سازد و به شما تعلیم کتاب و حکمت می دهد و آنچه را نمی دانید به شما می آموزد.حجت الاسلام جلیلی، ادامه داد: خداوند اراده کرده است در این ماه فیوضان خودش را برای بندگان خاص خودش قرار دهد.

امام جمعه شهر سردرود ماه رمضان را ماه خیر و برکت دانست و یادآور شد: ماهی که روزه در آن بر مؤمنان واجب شده است ماه خیر و برکت و نزول قرآن است که وسیله هدایت انسان و برخوردار از شواهد هدایت و فارق بین حق و باطل است، ماهی که در آن شب قدر واقع شده است که ارزش آن برابر با هزار ماه است، شبی که در آن تقدیر و سرنوشت انسان رقم می خورد.

حجت الاسلام جلیلی از مهمان خدا بودن مردم در ماه رمضان گفت و اظهار کرد: مردم در ماه رمضان میهمان خدایند، میهمان باید کاری کند که صاحب خانه می کند.

وی با اشاره به فرموده پیامبراکرم(ص) افزود: پیغمبر(ص) می فرمایند: رمضان، شما را فرا رسیده است. ماهى مبارک، شما را فرا رسیده که خداوند، روزه‏‌دارىِ آن را بر شما واجب ساخته است. در این ماه، درهاى بهشت، گشوده و درهاى جهنّم، بسته مى‏‌شوند و شیاطین به بند کشیده مى‏‌شوند. در آن، شبى است که بهتر از هزار ماه است. هرکس از خیر آن محروم شود، به یقین، محروم مانده است.

حجت الاسلام جلیلی تاکید کرد: اگر خدای سبحان می بخشد و نمی گیرد، انسان هم باید در این ماه خویی پیدا کند که ببخشد و نگیرد، چون هیچ دستی بهتر از دست بخشنده و هیچ دستی بدتر از دست بگیر نیست و اگر کسی تلاش و کوشش کرد که دیگران در کنار سفره او به بهشت بروند، دست او دست بخشنده است و اگر کسی تلاش کرد که به برکت دیگران به بهشت برود، او دست گیرنده دارد.

گزارش از:مهندس امیرمسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: