« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۲
متخصص طب ایرانی:
متخصص طب ایرانی با اشاره به علائم و نشانه‌های سرماخوردگی، گفت: آب‌نمک نقش اثرگذار و مثبت در شل کردن مخاط بینی و جلوگیری از عفونی شدن ترشحات، دارد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، فاطمه مرادی در تشریح سرماخوردگی، اظهار کرد: درانتهای سرماخوردگی که ترشحات غلیظ‌تر می‌شوند؛ استفاده از محلول‌های آب‌نمک برای شل کردن مخاط بینی و جلوگیری از عفونی شدن ترشحات کاربرد دارد.

این متخصص طب ایرانی، بیان کرد: برای این کار میتوانید از قطره یا اسپری کلرور سدیم استفاده کنید؛ البته شستشوی بینی با سرم شستشو و سرنگ یا وسیله ای به نام بینی شوی کارایی بهتری دارد.

او، افزود: هنگام گلودرد مخصوصا در ابتدای صبح، می‌توانید از غرغره با آب‌نمک گرم رقیق بهره ببرید و می‌توانید به آب نمک خود دمکرده صاف شده بابونه نیز اضافه کنید.

حمید شمسي باغبانان متخصص طب ايراني نیز در سخنانی با بیان اینکه مصرف گوشت گاو اصلا به دیابتی‌ها توصیه نمی‌شود، گفت: چون گوشت گاو دیر هضم است و ماده‌ای که بعد از هضم آن به وجود می‌آید به سختی مورد استفاده بدن قرار می‌گیرد استفاده از آن برای این گروه از بیماران، توصیه نمی‌شود.

او، تصریح کرد: به طور طبیعی روند استفاده سلول‌ها از مواد غذایی در این بیماری مختل می‌شود و نباید ماده غذایی مصرف شود که مواد حاصل از هضم آن به سختی مورد استفاده بدن قرار گیرد.

این متخصص طب ایرانی، اضافه کرد: شاید این سوال پیش بیاید که مگر پروتیئن ها با هم فرق دارند؟! در نهایت بعد از هضم تجزیه شده و همه مثل هم می شوند؟!

شمسی، در پاسخ به سوال مطرح شده، خاطر نشان کرد: اگر چه پایه همه گوشت ها پروتئین است ولی زمان تجزیه و مواد حاصل از آنها با هم تفاوت هایی دارد. خود افراد هم تجربه دارند که هضم گوشت گاو با گوشت گوسفندی متفاوت است.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین