« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
در گفتگو با آوای رودکوف عنوان شد:
ارتقاء فرهنگ در جامعه و افزایش سواد عمومی یکی از راهکارهای جلوگیری از انحاط فرهنگی جامعه و توسعه شاخص های اجتماعی در همه سنین است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،رییس اداره سواد آموزی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان علی آباد کتول گفت: ارتقاء فرهنگ در جامعه و افزایش سواد عمومی یکی از راهکارهای جلوگیری از انحاط فرهنگی جامعه و توسعه شاخص های اجتماعی در همه سنین است. بنابراین آموزش در سطوح مختلف به عنوان یک راهکار عملی مورد انتظار است. آموزش در نهضت سواد آموزی به صورت کلاسی و آموزش فرد به فرد صورت می گیرد، شیوه های آموزش سواد آموزی نیز به صورت حضوری، نیمه حضوری، غیر حضوری و رسانه ای است.


اسد الله جعفری افزود:شرط ارتقاء به دوره ی بالاتر در دوره های سواد آموزی و انتقال ، کسب نمره قبولی در هر یک از مواد درسی می باشد.

وی گفت: در حال حاضر منتظر حجم ابلاغی سیاست ها و برنامه های سال 98 هستیم تا کما فی السابق ضریب بی سوادی را در سطح شهرستان و روستاهای اطراف تا حد ممکن پائین بیاوریم.
وی در خصوص تعداد افراد ثبت نام شده در سال قبل گفت: در سال تحصیلی 97تعداد 443 نفر در دوره سواد آموزی، و 139 نفر در دوره انتقال و 81 در دوره تحکیم تحت پوشش رفته و اکثر کلاس های درس آزمون پایان دوره برگزار گردید و مابقی تا پایان اردیبهشت به پایان خواهد رسید .

وی ادامه داد: ایجاد مراکز یاد گیری محلی سواد آموزی،  آموزش اولیای بی سواد دانش آموزان، آموزش افراد محروم از سواد در سن 10 تا 49 سال، ایجاد پایگاه های سواد آموزی در مدارس،‌ مساجد و حسینیه ها را از برنامه های این اداره در سال جاری می باشد.

 وی گفت: در سال رونق تولید تلاش خواهیم کرد تا با استفاده از پتانسیل و ظرفیت های موجود در شهر و روستا ها به ویژه ائمه جمعه و جماعات مساجد، دهیاران و بهورزان، مدیران مدارس و معتمدان محلی و ... ضریب بیسوادی را در جامعه کاهش دهیم و افراد محروم از سواد به مراکز معرفی شوند..

جعفری گفت:بنابراین به شهروندان محترمی که بی سواد و کم سواد هستند و تا کنون توفیق ثبت نام در کلاس های نهضت را نداشته اند توصیه می شود به اداره نهضت سواد آموزی شهرستان واقع در مدیریت آموزش و پرورش مراجعه کنند تا با شرکت در دوره های نهضت بتوانند از نعمت خواندن و نوشتن بهره مند شوند.

گفتگواز وحید حاج سعیدی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: