« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی اصفهان:
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، گفت: استان اصفهان در بخش تولید گل محمدی حائز مقام سوم کشوری، است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، رئیس‌زاده، اظهار کرد: اصفهان با دارا بودن ۳هزار ۲۵۰ هکتار سطح گل محمدی مقام سوم کشوری را در بخش تولید گل محمدی دارا ست.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، بیان کرد: در حالیکه این استان بعد از فارس و کرمان، حائز مقام سوم کشوری در بخش تولید گل محمدی است، 456هکتار آن در سال گذشته احداث شده است.

او، افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری حدود۸ هزار ۸۵۰ هکتار تن گل محمدی از گلستانهای باروراستان برداشت و در واحدهای صنعتی وسنتی گلاب‌گیری که تعداد آنها به یک هزار ۵۰۰واحد می رسد به گلاب ،اسانس وسایر فر آورده ها تبدیل شود.

این مدیر محصول عمده گل محمدی را گلاب، دانست و گفت: از هر تن گل محمدی یک تن گلاب به دست می‌آید.

او با بیان اینکه بخش کمتری از محصول گل محمدی نیز به تولید اسانس گل اختصاص داده می‌شود، تصریح کرد: گلاب و اسانس تولید شده جایگاه ویژه‌ای در بخش صادرات غیر نفتی دارد.

رئیس‌زاده از گلاب کاشان تحت عنوان یک محصول با معروفیت جهانی یاد کرد و خاطر نشان کرد: در حالیکه بیشترین سطح کاشت گل محمدی و واحدهای فرآوری این محصول در شهرستان کاشان واقع شده است؛ در شاهین‌شهر و گلپایگان و برخی شهرستانهای دیگر استان نیز با میزان کمتر مزارع پرورش گل محمدی وجود داشته و رو به توسعه است.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: