« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
مدیرکل کمیته امداد استان خبر داد؛
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: 67 هزار و 703 نفر از مددجویان در سال گذشته از دوره‌های فرهنگی آموزشی این نهاد بهره‌مند شدند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، بابیان اینکه ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های کاری این نهاد است، گفت: همه تلاش ما این است که ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان تحت حمایت آن‌ها را به سمت‌وسوی توانمندی فکری و فرهنگی رهنمون سازد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه ارائه خدمات فرهنگی در سال گذشته، 67 هزار و 703 مددجوی این نهاد از دوره‌های آموزشی برگزارشده بهره‌مند شدند، افزود: در این زمینه 390 میلیون و 610 هزار تومان هزینه شده است.

مبشری بابیان اینکه دوره‌های آموزشی این نهاد به‌منظور آگاه‌سازی خانواده‌ها و باهدف تعمیق باورهای دینی، اصلاح سبک زندگی و تحکیم بنیان خانواده برگزار می‌شود، گفت: آموزش‌های فرهنگی کمیته امداد را شامل مهارت‌های زندگی، سبک‌های فرزندپروری، پیشگیری از اعتیاد و سایر موارد است.

وی با اشاره به اینکه آموزش سرپرستان خانواده در موضوعات مختلف مانند احکام، سبک زندگی و دوره‌های آموزشی بهداشت روانی ازجمله خدمات آموزشی ارائه‌شده به مددجویان است، تصریح کرد: دوره‌های آموزش خانواده برای زنان سرپرست خانوار، دختران و پسران بازمانده از تحصیل، دختران و پسران مستعد ازدواج، کودکان ۴ تا ۷ سال، دانش آموزان دختر و پسر، مستعدان اشتغال و خودکفایی، زوج‌های جوان، طلاب و دانشجویان و سالمندان برگزار می‌شود.

وی تلاش جهت رشد و اعتلای فرهنگ اصیل اسلامی در بین مددجویان را از دیگر اهداف برگزاری دوره‌های آموزش خانواده اعلام و گفت: 17 هزار و 291 نفر از مددجویان در دوره‌های آموزش خانواده شرکت کرده‌اند که از این تعداد 13 هزار و 364 زن و مابقی مرد هستند.

مبشری با اعلام اینکه از مجموع افراد شرکت‌کننده در دوره‌های آموزش خانواده این نهاد 9918 نفر از مناطق محروم هستند، تصریح کرد: 6928 نفر از مناطق عادی و 445 نفر نیز از مناطق حاشیه‌نشین در این دوره‌های آموزشی شرکت کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی و اعزام مددجویان به این اردوها به‌عنوان  یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی این نهاد اشاره کرد و یادآور شد: در سال گذشته ۳۸۳۶ نفر از مددجویان ازجمله دانش آموزان، دانشجویان، زنان سرپرست خانوار و سایر مددجویان بااعتبار یک میلیارد و ۷۹۶ میلیون تومان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس، عتبات عالیات و اردوهای آموزشی و سیاحتی اعزام شدند.

مبشری با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی و آموزشی کمیته امداد موجب افزایش مهارت‌های زندگی مددجویان می‌شود، افزود: با بهره‌مندی خانوارهای تحت حمایت از سلامت اجتماعی و فردی می‌توان از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: