« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
حجت الاسلام سید صاحب خرمی در گفتگو با آوای رودکوف عنوان کرد؟
تنها دغدغه ای که دارم خوش خلقی و صبوری ریش سفیدان مسجد است که میزان تحمل و طاقتشان را بالا برده و با اخلاق کریمانه و با نگاه روفانه ی خود به منظم تر شدن و پویایی مسجد و مانایی کودکان و نوجوانان در مسجد کمک کنند...
پایگاه خبری آوای رودکوف:حجت الاسلام سید صاحب خرمی از طلاب حوزه علمیه قم که این روزها توانسته با شیوهای مختلف فرهنگی و هنری جمعیت قابل توجی از کودکان و نوجوانان را به مسجد جذب نماید  در خصوص شیوه های تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به فعالیتهای فرهنگی و نماز جماعت در قدیمی ترین مسجد شهر لنده به خبرنگار "پایگاه خبری آوای رودکوف " گفت:


ده روزی است که بعنوان طلبه ی مبلغ اعزامی از قم، در مسجد صاحب الزمان شهرم لنده مشغول به انجام وظیفه می باشم . یکی از برنامه های تربیتی که خود را ملزم به اجرای آن کرده ام ؛ برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و نماز جماعت با حضور کودکان و نوجوانان بود.


قبل از اینکه مهیای سفر تبلیغی ماه مبارک رمضان  به شهرم شوم با استاد و بزرگتر خودم حاج آقای شیخ نظری مشورتی مبنی بر  " چرایی خالی بودن مسجد از کودکان و نوجوانان " داشتم .


با رهنمود ها و نکاتی که ایشان اشاره فرمودند و راهکارهای تبلیغی که خود در توشه داشتم الحمدلله توانستیم جمعیتی قابل توجه از بچه های محله ی مسجد را جذب نماییم.


به یکی از پیرمردهای کم حوصله و عجول و کم طاقت مسجد گفتم :پدرجان ! همانطور که شما الان جای بزرگان و ریش سفیدان قبل از خود را گرفته اید ، خواهش میکنم کاری با سر و صدا و فضولی های بچه نداشته باشید تا که شاید جایگزینی باشند برای جوانی ماها.


با عملیاتی کردن روش های گوناگون جذب سعی به کشاندن آنها به مسجد شدیم.از جمله این روش ها طرح تشویق هر شب آنها بین الصلاتین هست ، بعنوان یکی از دانش آموزان منظم و درس خوان که در همسایگی مسجد زندگی میکنند.


با این کار چند هدف را در نظر گرفتم ؛یکی اینکه با تعیین نکردن دانش آموز برای تشویق دلیلی برای حضور هر شبه بچه ها میشود.


دوم اینکه ؛با حضور پدر ، همراه با گرفتن عکس و نصب تصاویر در تابلو مسجد،  جایزه به آنها داده میشود تا اصراری باشد برای حضور پدر همراه فرزند در مسجد در این ماه مبارک.


سوم اینکه ؛معرفی کردن و گفتن یک جمله  و صحبتی همراه با شوخی ؛که با این روش عزت و اعتماد به نفس را در آنها افزایش میدهیم ، و در بلند مدت با این صحبت کردن های دقیقه ای بتوانند نبض مجلس در خانواده و فامیل و سخنوری در مدرسه را در دست بگیرند البته با آگاهی بخشی و دادن اطلاعات کودکانه.


چهارم ؛اجرای مسابقات از جمله بشین و پاشو بصورت عدد های زوج و فرد برای تمرکز بیشتر فرستادن صلوات با یک نفس ؛تا هم از ثواب این ذکر بهره مند شوند و هم تمرینی باشد برای نفس گرفتن و دیگر برنامه هایی که مفرح و نشاط آورند و به پویایی مسجد میتوانند کمک کنند .


تنها دغدغه ای که دارم خوش خلقی و صبوری ریش سفیدان مسجد است که میزان تحمل و طاقتشان را بالا برده و با اخلاق کریمانه و با نگاه روفانه ی خود به منظم تر شدن و پویایی مسجد و مانایی کودکان و نوجوانان در مسجد کمک کنند .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین