« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹
مجلس
ترکیب و آرایش هیأت رئیسه مجلس همواره از مسائلی بوده که از درجه اهمیت بالایی برای فراکسیون‌های مختلف و جریانات سیاسی برخوردار بوده و هر کدام به طور جداگانه لیستی از افراد را برای تصاحب تمامی جایگاه‌های هیأت رئیسه تدارک دیده‌اند، اما این بار قضیه مقداری متفاوت است.
به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف،روزنامه آرمان نوشت: ترکیب و آرایش هیأت رئیسه مجلس همواره از مسائلی بوده که از درجه اهمیت بالایی برای فراکسیون‌های مختلف و جریانات سیاسی برخوردار بوده و هر کدام به طور جداگانه لیستی از افراد را برای تصاحب تمامی جایگاه‌های هیأت رئیسه تدارک دیده‌اند، اما این بار قضیه مقداری متفاوت است. چرا که پارلمان دهم سال آخر کاری خود را پشت سر می‌گذارد و نمایندگان آنچنان تلاشی برای حضور در این جایگاه‌ها از خود بروز نمی‌دهند.

نخستین فردی که از بالاترین شانس برای تکیه مجدد بر صندلی ریاست مجلس برخوردار می‌باشد علی لاریجانی است. وی از ابتدای تشکیل مجلس دهم با اکثریت آرا بر صندلی ریاست نشسته و در هماوردی با محمدرضا عارف پیروز شد. لذا امیدوار است که این بار نیز با حمایت نمایندگان بر‌ای چهارمین سال ریاست قوه مقننه را از آن خود کند. هر چند آنطور که به‌نظر می‌رسد اصولگرایان و مستقلین مجلس به احتمال فراوان از ادامه ریاست وی حمایت خواهند کرد.

نفر دوم محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید است که چندان تحرک و اظهار نظر زیادی در مجلس ندارد و برخی وی را «لابی‌من» پشت پرده پرده می‌دانند، اما وی همواره در انتخابات هیأت رئیسه رقیب قدرتمندی برای علی لاریجانی بوده است. رئیس کمیسیون آموزش مجلس که اگر در سال اول امیدی‌ها بر عهد خود استوار می‌ماندند غائله را از لاریجانی می‌برد، در خصوص حضور در انتخابات هیأت رئیسه چهارم می‌گوید «در حال کار روی این موضوع هستیم. این موضوعی نیست که در یک جمله بگویم که کاندیدای ریاست مجلس می‌شوم یا خیر». گرچه به‌نظر می‌رسد خود فراکسیون امیدی‌ها نیز در این سال پایانی ادامه روند فعلی را بر تغییر ترجیح دهند.

اما گزینه سوم مطرح حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی است. نام وی همواره در این سازوکار مطرح شده، اما او نه چندان حضور پر قدرتی در این عرصه داشته و نه رای منسجمی را پشت خود دیده است.

در سال‌های آخر نمایندگان چندان رغبتی ندارند که برای انتخابات هیات‌رئیسه کاندیدا شوند. یعنی نمایندگان از نظر اخلاقی تمایلی ندارند که کاندیدا شوند و می‌خواهند اعضای فعلی هیات‌رئیسه را حفظ کنند. از لحاظ سازمانی اگر کسی می‌خواست در هیات‌رئیسه مجلس حاضر شود، در سنوات گذشته تلاشش را می‌کرد و عمدتا کسی تلاش جدی برای حضور در هیات‌رئیسه نمی‌کند. رقابت برای تصاحب کرسی‌های هیات‌رئیسه در اجلاسیه چهارم نسبت به سنوات گذشته ضعیف‌تر خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین