« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۸
رئیس دانشکده طب ایرانی دانشکده علوم پزشکی تهران:
رئیس دانشکده طب ایرانی دانشکده علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه دانشکده طب ایرانی نخستین دانشکده رسمی طب سنتی در ایران است، افزود: تبدیل تقابل گروه‌های پزشکی و طب سنتی به تعامل، ضروری و لازم است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، حسین رضائی‌زاده، با اشاره به سال 1386 بعنوان سال تأسیس دانشکده طب ایرانی در دانشکاه تهران، اظهار کرد: این دانشکده از سال ۱۳۸۶ با هدف احیای طب سنتی به صورت آکادمیک در ایران تأسیس شد.

رئیس دانشکده طب ایرانی دانشکده علوم پزشکی تهران، بیان کرد: پس از این دانشکده، دانشکده‌های دیگری نیز در دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، ایران و شاهد، در پی تفاهم نامه‌ای با دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران تأسیس شد.

او، با تأکید بر فارغ‌التحصیلی تعداد 116 دانشجو از دانشکده طب ایرانی دانشگاه تهران، افزود: این دانشکده در سه گروه طب ایرانی، داورسازی سنتی و تاریخ پزشکی کار خود را با ۲۴ دانشجو آغاز کرد و تا به امروز ۵۵ نفر متخصص طب ایرانی، ۱۱ نفر از تاریخ پزشکی و ۲۶ نفر متخصص داروسازی سنتی از این دانشکده فارغ‌التحصیل شده‌اند.

رضایی‌زاده یکی از دست‌آورد‌های تأسیس این دانشکده را تبدیل تقابل گروه‌های پزشکی رایج و طب سنتی به تعامل و گفتگو دانست و با تأکید بر اینکه این تعامل لازم و ضروری است، گفت: تا پیش از تأسیس این دانشکده به دلیل اینکه طب ایرانی در سطح جامعه توسط افرادی فاقد تخصص کافی ارائه شده و آن را ضمن مخلوط کردن با موضوعات دینی به وسیله یک هاله قدسی از نقد و بررسی دور کرده بودند عموما پزشکان رایج نسبت آن بی توجه بوده یا با آن مقابله می‌کردند.

این متخصص نیازهای موجود جامعه به طب سنتی و ایرانی را دلیلی آشکار برای تبدیل تقابل به تعامل و پژوهش‌های مشترک بین طب رایج و سنتی، دانست و اضافه کرد: مخالفت‌هایی که از سوی گروه‌های مختلف در میان پزشکان و حوزویان با این طب می‌شود،

رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه نمی‌توان جلوی مخالفت‌ها را گرفت در همه کشور‌هایی که سنت طب مکمل نیز وجود دارند نیز این مخالفت‌ها می‌شود، اذعان داشت: این یک امر طبیعی است؛ ما با دید مثبت به این مخالفت‌ها نگاه می‌کنیم.

او، با بیان اینکه وقتی کسی به ابراز مخالفت می‌پردازد، موجب می‌شود اطلاعاتی پیدا کند و با این حوزه آشنا شود و کسی هم که مورد مخالفت قرار می‌گیرد سعی دارد ادله اقناعی خود را قوی‌تر و پژوهش‌های بیشتری انجام دهد، یادآور شد: اگر این مخالفت‌ها در یک مسیر تعاملی پیش رفته و با هدف بالا رفتن آگاهی باشد به بالا بردن این تجارب کمک می‌کند.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: