« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
کهگیلویه و بویراحمد؛
شناسایی ۴۲ هزار بیمار پرفشار خون در کهگیلویه و بویراحمد؛ میزان شیوع بیماری در مناطق روستایی بیش از 18 درصد؛ مدیران و فرمانداران برای اجرای طرح «بسیج ملی کنترل فشار خون» همکاری کنند
به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف،سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی ۴۲ هزار بیمار پرفشار خون در استان خبر داد و گفت: میزان شیوع این بیماری در مناطق روستایی استان بیش از ۱۸ درصد است.

دکتر پرویز یزدانپناه اظهار داشت: 42 هزار بیمار پرفشارخون در این استان شناسایی شده که از این 31 هزار نفر در سامانه یکپارچه بهداشت ثبت شده و ماهانه توسط بهورزان و مراقبین سلامت و هر سه ماه یکبار توسط پزشکان مراقبت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه طرح «بسیج ملی کنترل فشار خون» در استان  همزمان با سراسر کشور از 27 اردیبهشت آغاز و تا 15 تیرماه ادامه دارد، عنوان کرد: 320 هزار نفر از جمعیت استان بالای 30 سال سن دارند که با توجه به اجرای این طرح باید 50 درصد آنان یعنی بیش از 160 هزار نفر غربالگری شوند.

دکتر یزدانپناه ابراز کرد: امیدواریم با همت و همکاری تمام دست اندرکاران و مدیران استانی  بیش از 90 درصد افراد بالای 30 سال، زنان باردار و بیماران کلیوی غربالگری شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: میزان شیوع بیماری برابر آمارهای موجود در مناطق روستایی استان بالای 18 درصد و در مناطق شهری حدود 10 بوده اما طبق آمارهای کشوری میزان شیوع فشار خون بالا  در استان 21.4  و میانگین شیوع بیماری در کل کشور 27 درصد است.

دکتر یزدانپناه با اشاره به اینکه طبق این بررسی استان کهگیلویه و بویراحمد کمترین میزان  شیوع را داشته است، ادامه داد: آمارها نشان دهنده این بوده که مشکل اساسی دانشگاه در شناسایی، ثبت و مراقبت بیماران در مناطق شهری است.

وی تاکید کرد: از تمامی همکاران در شهرهای استان  انتظار داریم که بیشترین تمرکز خود را در مناطق شهری بگذارند و تمام جمعیت بالای 30 سال را هدف قرار دهند تا هیچ بیماری نباشد که از بیماری خود اطلاع  نداشته باشد.

دکتر یزدانپناه خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها همکاری لازم را با دانشگاه علوی پزشکی برای اجرای مطلوب طرح «بسیج ملی کنترل فشار خون» طبق برنامه زمان بندی شده داشته باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: