« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی:
رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی گفت: از ابتدای تشکیل صندوق تاکنون بیش از ۶۶ هزار میلیارد تومان به کشاورزی و صنعت تخصیص داده شده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، مرتضی شهیدزاده اظهار کرد: براساس آنچه در اساسنامه و نظامنامه و مصوبات هیئت امنا مشخص شده است تسهیلات در بخش کشاورزی شامل سرمایه در گردش برای فعالیت‌های تولیدی است؛ بنابراین اولویت با این بخش است.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی،افزود: احداث گلخانه، تولید محصولات گلخانه‌ای برای صادرات و طرح‌ها و فعالیت‌های شیلات برای پرورش ماهی در دریا از دیگر اولویت‌های صندوق توسعه ملی در سال ۹۸ است.

او، بیان کرد: طرح‌ها و فعالیت‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی از دیگر اولویت‌های صندوق است که به افزایش صادرات و ارزش افزوده برای بخش کشاورزی و کشاورزان کمک می‌کند.

شهیدزاده حمایت از طرح‌های توسعه واحد‌های دامپروری با پرداخت تسهیلات جدید را از دیگر اولویت‌های هیئت امنا صندوق برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با توسعه دامپروری، بتوانیم شیر، گوشت قرمز و گوشت سفید را برای مردم تامین کنیم که بتواند به کاهش قیمت این فرآورده‌ها بیانجامد.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی گفت: برای پرداخت تسهیلات سقف مشخص نکرده ایم و بر اساس قانون ۱۰ درصد از ورودی هر سال به صندوق توسعه ملی که ناشی از فروش نفت، گاز و میعانات گازی است باید به ریال تبدیل شود و در اختیار بخش کشاورزی و امور دامی قرار گیرد.
این مسئول، متذمر شد: بنابراین اگر ما امسال ۱۰ میلیارد دلار ورودی داشته باشیم یک میلیارد دلار آن تسعیر می‌شود و در اختیار بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.

شهیدزاده در ادامه افزود: منابع سال‌های گذشته هم که برگشت می‌شود به این منابع افزوده خواهد شد که با سیاست گذاری وزیر جهاد کشاورزی در اختیار کشاورزان و متقاضیان قرار می‌گیرد.

او، گفت: در بخش صنعت و گردشگری نیز طرح‌های دانش بنیان اولویت دار داریم که معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تقاضای آن را اعلام کرده است.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی بابیان اینکه تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان به بهره برداری رسیده و قرار است تجاری شود، گفت: امسال در تبصره چهار به فرمان رهبری ۷۰ میلیارد دلار برای موضوع توسعه شرکت‌های دانش بنیان اختصاص یافته است.

او، طرح‌های نوآورانه، جهاد دانشگاهی، طرح‌های ریزگرد‌ها و آب شرب روستایی را از موارد دیگر اولویت‌های امسال صندوق توسعه ملی عنوان و تصریح کرد: براساس اساسنامه صندوق توسعه ملی و نظر مقام معظم رهبری بخش خصوصی اولویت اول را دارد و ۸۰ درصد منابع ما برای بخش خصوصی و کشاورزی است.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی به تخصیص اعتبار صندوق در سه سال گذشته برای آبرسانی روستایی اشاره کرد و گفت: تخصیص به آبرسانی روستایی صد درصد انجام شده و این یکی از مواردی است که با نظر رهبری و در بودجه تخصیص یافته است.

شهیدزاده بابیان اینکه تسهیلاتی که برای توسعه بخش روستایی و کشاورزی در اختیار وزارتخانه‌ها قرارمی گیرد تحت عنوان تسهیلات به دولت داده می‌شود و بلاعوض نیست گفت: امسال رهبری به مجلس نامه‌ای ارسال کردند که بر اساس آن از سال ۹۹ تا ۱۴۰۴ وزارتخانه‌ها موظفند در بودجه خود میزان تسهیلات دریافتی را به صندوق برگردانند.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: