« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
آوای رودکوف گزارش می دهد:
حجت‌الاسلام رحیم همزبان، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌‌وگو با آوای رودکوف گفت: تلاوت قرآن در این ماه مبارک می‌تواند ما را چندین برابر از نورانیت قرآن کریم بهره‌مند ساخته و درجات بالایی از کمال را برایمان به همراه داشته باشد...
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، قرآن كریم كامل‌ترین پیام آسمانی است كه بر پیامبر خدا(ص) نازل شده است، این كتاب آخرین كتابی است كه منشور سعادت بشر را داراست، از این رو باید جامع‌ترین، غنی‌ترین و پرمحتواترین كتاب آسمانی باشد، تا آن كه بتواند انسان‌ها را در طول تاریخ برای تكامل رهنمون شود.

قرائت قرآن و فهمیدن و عمل به قرآن در روح و روان و جسم انسان آن چنان تأثیری می‌گذارد كه رفتار او را متعادل، محبوب مردم و خدا می‌شود، در نتیجه سعادت دنیا و آخرت را برای خود به ارمغان می‌آورد.

تلاوت قرآن در ماه رمضان اجر و ثواب ويژه‌‏اى دارد
حجت‌الاسلام یعقوب قاسمی خویی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌‌وگو با آوای رودکوف؛ اظهار کرد: بهترين اعمال در شب‌ها و روزهاى ماه مبارک رمضان، تلاوت قرآن است. اگر چه تلاوت قرآن در تمام اوقات ثواب دارد، ولى چون قرآن در ماه رمضان نازل شده است، از اجر و ثواب ويژه‏‌اى برخوردار اشت.

وی، افزود: ویژگی ماه رمضان به گونه‌ای است که بهترین زمان‌ها و ساعت‌ها در این ماه قرار گرفته و مردم به ضیافت الهی دعوت شده اند و این گونه اهل کرامت و شبیه به فرشتگان می‌شوند.

وی از نصیب شدن پاداش‌های فراوان به خوانندگان قرآن گفت و خاطرنشان کرد: كسی كه قرآن بخواند شعاع نور نبوت او را فرا می‌گیرد با این تفاوت كه به او وحی نمی‌شود. انسان‌هایی كه قلب پاک و رستگاری دارند و خود را از هرگونه گناه و آلودگی دور می‌دارند، در هنگام قرائت قرآن پاداش‌های فراوانی نصیبشان می‌شود.

حجت‎الاسلام قاسمی، با اشاره به فرموده حضرت محمد(ص) ادامه داد: پیامیراکرم(ص) می فرمایند: هرکس که در اين ماه يک آيه از قرآن تلاوت کند، ثواب کسى را دارد که در ماه‌هاى ديگر قرآن را ختم کرده باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه، یادآور شد: تلاوت قرآن که از اعمال نیک است و در هر زمان و مکانی پاداش بسیاری دارد.

وی، قرآن را سفره نعمت الهی دانست و افزود: قرآن، سفره نعمت الهی است که همه نیازهای دنیا و اخرت و ظاهر و باطن انسان به بهترین صورت ممکن، برای سفره چیده شده است.
حجت‌الاسلام قاسمی، تاکید کرد: این که خداوند قرآن را در ماه رمضان بر پیامبر(ص) فرو فرستاده از طرفی عظمت ایام این ماه را بیان می دارد و از طرف دیگر این حقیقت را می‌گوید که قرآن کتاب هدایت است، اما تنها برای آنها که از وابستگی‌های غیرخدایی بریده باشند و یکی از راههای مهم بریدن از وابستگی ها روزه گرفتن است.

تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان می‌تواند از نورانیت قرآن کریم بهره‌مند سازد
حجت‌الاسلام رحیم همزبان، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: تلاوت قرآن در این ماه مبارک می‌تواند ما را چندین برابر از نورانیت قرآن کریم بهره‌مند ساخته و درجات بالایی از کمال را برایمان به همراه داشته باشد و هرکس به قدر ظرفیت موجود از معارف آن بهره ببرد.

وی افزود: رمضان ماه خداست و کتاب زندگی سازی که ارمغان این ماه بزرگ برای بندگان صالح خدا به شمار می‌رود. طائران بلند پرواز رمضان، در خلال این ماه شریف، با قرائت قرآن نغمه خوانی می‌کنند و عاشقان خدا با تلاوت آیات روحبخش قرآنی، سرود عشق را سر می دهند، شبستان تنگ و تاریک زندگی بوسیله قرآن مجید، نورانی و نشاط انگیز می‌شود.

وی از راهگشا بودن آیات قرآن برای بشر در رندگی گفت و خاطرنشان کرد: قرآن کریم کتاب ارزشمندی است که آیات آن راهگشای شر در زندگی دنیا و آخرت است، کتابی که گاه در کنج عزلت قرار گرفته و با وجود آثار قابل توجه دنیوی و اخروی آن مورد غفلت قرار می‌گیرد. آثاری که اگر خواننده از آن مطلع گردد لاجرم تلاوت روزانه قرآن را پیشه خود خواهد ساخت.
حجت‌الاسلام همزبان با اشاره به فرموده امام صادق(ع) ادامه داد: امام صادق(ع) می فرمایند: تلاوت قرآن را در این ماه زیاد کنید.

این استاد حوزه و دانشگاه، یادآور شد: عظمت ماه مبارک رمضان به نزول قرآن کریم در آن است. انسان در این ماه میهمان خداوند است و خداوند هم در این ماه غذایى به نام قرآن برای انسانها فرستاده است.

وی افزود: خداوند در این ماه ما را به قرآن خواندن فرا خوانده است و با ما درى این ماه سخن مى‌گوید.

حجت‌الاسلام همزبان، قرآن را ره آورد ماه خدا دانست و تاکید کرد: قرآن کتاب رمضان و ره آورد ماه خداست کتاب زندگی سازی که ارمغان این ماه بزرگ برای بندگان صالح خدا به شمار می‌رود.

گزارش از: امیرمسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: