« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۰۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خبر داد:
مدیرکل حفاظت محیط زیست :با اجرای حکم قضایی 31836 متر مربع از اراضی منابع ملی در 8فقره پرونده رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، محسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در آخرین روز از اردیبهشت ماه 98  با اعلام این خبر گفت : 8 فقره پرونده تخریب اراضی منابع ملی درمنطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا تعین تکلیف و با اجرای حکم قضایی به حقوق بیت المال اعاده گردید.

جعفری نژاد گفت : در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری وحساسیت ایشان در برخورد جدی با زمین خواران کمیته مبارزه با زمین خواری در این اداره کل تشکیل شده است. 

جعفری نژاد تصریح کرد : این کمیته متشکل از مسئولین ارشد حوزه های محیط طبیعی , بازرسی وحراست با نظارت مدیرکل می باشد که در راستای سیاست های  ذاتی خود تخریب های اراضی را در مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت را به شدت وجدیت پایش  و پیگیری می کنند.

 این مقام مسئول به شناسایی محل و مکان تخریب ها توسط این کمیته  اشاره کرد و گفت: این متراژ از اراضی منابع ملی قبلا " بصورت غیر قانونی توسط افراد حقیقی تصرف شده بود که با پیگیری اداره حقوقی سرانجام متصرفین  بموجب حکم قطعی محکوم شدند و با اجرای حکم , اراضی متصرف شده از دست سودجویان خارج شد.

جعفری نژاد  با اشاره به اینکه این میزان تصرف مربوط به 8 فقره پرونده بوده است افزود: برخی از تصرفات در نتیجه ی وسعت مناطق حفاظت شده در کنار تعداد کم محیط بانان در سالیان گذشته رخ داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد ضمن نتیجه بخش خواندن حمایت های دستگاه قضایی اظهار داشت: بسیاری از تصرفات غیرقانونی در مناطق حفاظت شده توسط افراد حقیقی صورت می گیرد.

 وی همچنین به نقش مردم در مقابله با زمین خواری اشاره کرد و گفت: اهالی حاشیه مناطق حفاظت شده در برخورد با متخلفان دستگاه های نظارتی را یاری خواهند کرد.

کهگیلویه و بویراحمد با 312 هزار و 500 هکتار منطقه حفاظت شده و موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه‌ای که افزون بر 20 درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود 40 درصد گونه‌های دارویی کشور را در خود جای داده است.

هم اینک هفت منطقه حفاظت شده با وسعت 93 هزار و 660 هکتار، دنای شرقی با وسعت 28 هزار و 202 هکتار، خاییز سرخ با مساحت 33 هزار و 235 هکتار، خامی با وسعت 25 هزار و 671 هکتار، دیل با 10 هزار و 381 هکتار، سولک با 2 هزار 4287 هکتار و سیوک با 12 هزار 858 هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.

کهگیلویه و بویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: