« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کهگیلویه و بویراحمد با ارسال یاداشتی به انتشار گزارشی با عنوان "روزگار سیاه «مخمل» دیشموک/ زندگی غم‌انگیز «نازلی زهرا» کنار مادرش/ اطلاعاتی که کمیته امداد را به‌اشتباه انداخت" واکنش نشان داد.
به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف؛متن پاسخ روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کهگیلویه و بویراحمد به شرح زیر است:

احتراماً، گزارشی در پایگاه خبری تحلیلی کبنانیوز با مضمون )روزگار سیاه «مخمل» دیشموک/ زندگی غم‌انگیز «نازلی زهرا» کنار مادرش/ اطلاعاتی که کمیته امداد را به‌اشتباه انداخت)  در تاریخ چهارم خرداد در رابطه با  وضعیت زندگی یک زن فلج و دو فرزند عقب مانده ذهنی‌اش در روستای صعب‌العبور «سرگچ» دیشموک  به نام مخمل نمازی منتشر گردید. از آنجا که این خبر ناراحت کننده باعث ایجاد فضای بدبینی نسبت به کمیته امداد حضرت امام ره گردید لازم است که توضیحاتی در این باره به سمع و نظر بینندگان و خوانندگان این سایت رسانده شود که انتظار هست آن را به درستی و در اسرع وقت منتشر نمایید.

 اداره روابط عمومی کمیته امداد استان جهت اطلاع و تنویر افکار عمومی جوابیه‌ای مربوط به این خانواده را تقدیم می‌کند.

 بدینوسیله به اطلاع می‌رساند که با توجه به پیگیری‌های بعمل آمده از طریق اداره کمیته امداد دیشموک و سیستم جامع حمایت کمیته امداد، سرپرست این خانم تحت حمایت کمیته امداد بوده و از خدمات حمایتی این نهاد بهره مند می‌باشد. لازم به ذکر است شخص ذکر شده در کلیپ  به دلیل معلولیت جسمی که داشتند قبلاً به طور مستقل تحت حمایت دیگر سازمان‌های حمایتی بوده است که طبق برخی گزارشات از سال 95 از آن سازمان قطع مستمری گردید. همچنین سرپرست خانواده که دارای همسر دیگری با 4 نفر عائله است از تاریخ 1‌ /7‌ /87 تا حالا تحت حمایت امداد می‌باشد و به عنوان خانواده از کارافتاده از تمامی مزایای این نهاد استفاده می‌نماید. مبلغ ماهیانه کمک معیشت دریافتی خانواده از کمیته امداد حضرت امام (ره) 516 هزار تومان می‌باشد.  در ابتدای سال جاری به غیر از مستمری ماهیانه دو مورد مستمری خارج از برنامه و کالای خانگی به علت سیل اخیر نیز به سرپرست خانوار پرداخت شده است. با توجه به اینکه این خانم و فرزندانش جزو عائله سرپرست خانوار محسوب می‌گردند از نظر قوانین و ضوابط، کمیته امداد قادر به ارائه خدمات به سرپرست ایشان می‌باشد و نمی‌تواند مستقلاً به عائله (منظور خانم مخمل نمازی و ...) خدمتی ارائه نماید. لذا انتظار می‌رود سایتها و خبرگزاری‌ها قبل از انتشار اخبار از صحت و سقم و جزئیات خبر آگاهی پیدا کرده و سپس نسبت به درج آن اقدام کنند.

 لازم به ذکر است که 42 هزار و 801 خانوار در این استان تحت حمایت این نهاد انقلابی بوده که از این تعداد 16 هزار و 71 خانوار زنان سرپرست خانواده هستند و به دلایلی ازجمله طلاق، فوت، بیماری و زندانی بودن سرپرست و سایر موارد از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

 تعداد دانشجویان دختر تحت حمایت این نهاد 1117 نفر، دانش آموزان دختر 4051 نفر و ایتام دختر تحت حمایت 3337 نفر هستند.

 کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش با اجرای طرح‌های خودکفایی و اشتغال‌زایی را در رأس برنامه‌های خود قرار داده است. خدماتی مانند بیمه اجتماعی، فعالیت‌های عمرانی، اهداء جهیزیه و کمک‌هزینه ازدواج مجدد، پرداخت هزینه دارو و درمان از دیگر خدمات این نهاد برای زنان تحت حمایت است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین