« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
کهگیلویه و بویراحمد؛
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: 50 بسته غذایی به ارزش پنج میلیون تومان در روستای سرگچ دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه توزیع شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، بعد از  انتشار گزارشی از زندگی «مخمل نمازی‌اصل» اهل روستای سرگچ  بخش دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد توسط خبرنگار سایت کبنا نیوز، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به همراه تعدادی از امدادگران این نهاد به منظور پیگیری موضوع و بررسی وضعیت زندگی این خانم و سایر افراد این روستا عازم روستای سرگچ شدند.


در بررسی های به عمل آمده مشخص شد؛ خانم مخمل نمازی اصل فرزند علی‌کرم متولد روستای سرپر به تاریخ 1335 دارای 4چهار پسر و یک دختر به نام زهرا که هم اکنون ساکن روستای سرگچ در فاصله 30 کیلومتری شهر دیشموک هستند.

مخمل 63 سال سن دارد که از بیست سال پیش به علت زایمان دچار روماتیسم مفصلی شده  و به علت عدم مراجعه به موقع به پزشک دچار معلولیت گردیده و توانایی راه رفتن ندارد. مخمل در روستای محروم سرگچ که فاقد زیرساخت های اولیه است زندگی می‌کند و منزل مسکونی محل زندگی‌اش خانه‌ای گلی و قدیمی بوده که محل زندگی خود، فرزندان و گوسفندان در کنار هم می‌باشد.همسر مخمل پس از معلولیت مخمل جهت اداره زندگی و تربیت فرزندان مجدداً ازدواج کرد تا همسر جدید بتواند کمک کار زندگی‌اش باشد.

مخمل نمازی اصل تحت پوشش بهزیستی بوده که گزارش فوت برای ایشان صادر شده و به خاطر همین گواهی و اینکه در سامانه ای از سال 95 بهزیستی و ثبت احوال به هم لینک شده اند و به محض ورود کد ملی اطلاعات نمایان می شود، به صورت خودکار سازمان بهزیستی لیست مستمری بگیران فوت شده را قطع مستمری نموده و به استان مربوطه اعلام می شود که با پیگیری‌های لازم و مکاتبات با فرماندار کهگیلویه مدیرکل امور بانوان استانداری و مدیرکل ثبت احوال استان مقرر شد به اتفاق مسئول بهزیستی شهرستان کهگیلویه، رئیس کمیته امداد دیشموک و مسئول ثبت احوال چاروسا و اصحاب رسانه در اسرع وقت گواهی ثبت فوتی لغو شود و مجدداً تحت حمایت بهزیستی قرار گیرد.

قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید از روستای سرگچ دیشموک از توزیع 5۰ بسته غذایی به ارزش پنج میلیون تومان بین نیازمندان در این روستا خبر داد و گفت: راه ارتباطی این روستا‌ها نامناسب است و موجب شده تا ساخت مسکن در آن با مشکلات زیادی مواجه شود.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های این منطقه از جمله راه، مدرسه و آب لوله کشی نامناسب است و نیازمند توجه جدی دستگاههای متولی است، افزود: با توجه به حضور خانم مخمل نمازی اصل در این روستا، در صورتی که مسائل قانونی از جمله رفع گواهی فوت خانم مخمل نمازی اصل توسط ثبت احوال حل شود، این خانم جزء مددجویان کمیته امداد لحاظ خواهد شد و خدمات بهتر و مناسبی از طرف این نهاد علاوه بر ساخت مسکن به وی ارائه می‌شود.

مبشری تصریح کرد: خانواده همسر مخمل نمازی اصل هم اکنون تحت پوشش خدمات کمیته امداد قرار دارند و ماهیانه حدود ۵۰۰ هزار تومان مستمری می‌گیرند، ولی خانم مخمل نمازی اصل به علت معلولیت نیازمند حمایت سایر دستگاه‌های حمایتی است.

وی افزود: کمیته امداد استان آمادگی دارد تا در صورت فراهم شدن زمین توسط خانواده مخمل نمازی اصل برای فرزندان ایشان که تحت پوشش هستند مسکن مناسب در اسرع وقت بسازد و پیشنهاد می کنیم با توجه به اینکه زیرساخت مناسب ارتباطی جهت ساخت مسکن در روستای سرگچ وجود ندارد زمینی در حوالی روستا یا جای دیگری که از راه ارتباطی مناسب برخورد است در اختیار کمیته امداد  قرار دهند تا مسکن مناسبی ساخته شود.

رضا ایزدی رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) دیشموک گفت: سرپرست مخمل نمازی اصل آقای نوراله واهبی عابد دارای 6 نفر عائله تحت پوشش کمیته امداد است.

وی افزود: این خانواده از تمام خدمات جهیزیه، موردی و مسکن بهره مند بوده و دخترش زهرا(نازلی زهرا) تحت پوشش این نهاد بوده و از خدمات مددجویی بهره مند می‌شود که با پیگیری های مدیرکل امداد استان یک تخت خواب جهت استراحت ایشان از طرف کمیته امداد تحویل داده می شود.

شایسته ذکر است، خانم مخمل نمازی اصل از درمانگاه دیشموک به بیمارستان دهدشت اعزام و به صورت رایگان و با تقبل مدیریت مرکز بهداشت شهرستان کهگیلویه تحت مراقبت بهداشتی-درمانی قرار گرفت و هم اکنون در بیمارستان دهدشت بستری است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: