« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
پس از تحمل دوران طولانی بیماری:
دکتر مصطفی مبلی، استاد فرهیخته و پیشکسوت گروه علوم باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان پنجشنبه گذشته، پس از تحمل دوران طولانی بیماری دار فانی را وداع گفت.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛پيكر این استاد فرهیخته دانشگاه صنعتی اصفهان صبح امروز طي مراسمي با حضور اعضاي هيئت علمي، دانشجويان، كاركنان و دانشگاهیان دانشگاه صنعتي اصفهان تشييع و در آرامستان باغ رضوان اصفهان به خاك سپرده شد.


دکتر مصطفی مبلی ساليان متمادي به عنوان استاد گروه علوم باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان علاوه بر فعاليت هاي علمي، آموزشي و پژوهشي گسترده در اين عرصه، هدایت پایان نامه ها، رساله ها و ارائه تأليفات و مقالات فراواني در زمينه علوم مهندسي كشاورزي را از خود به جاي گذاشت.

وي كه عضو شاخه علوم باغبانی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران بود، مدرك كارشناسي خود را در سال 1352 از دانشگاه شيراز دريافت كرد و پس از آن دوره كارشناسي ارشد خود را در دانشگاه اصفهان گذراند.

دکتر مبلی، دکتراي خود را در رشته فیزیولوژی محصولات باغبانی از دانشگاه ردینگ انگلستان اخذ نمود و ضمن فعالیت علمی در دانشگاه صنعتي اصفهان، مسئوليت هايي اجرايي همچون معاونت آموزشی و معاون اداری و مالی دانشکده کشاورزی، مدیرگروه علوم باغبانی و عضويت در شورای انتشارات دانشگاه را نیزعهده دار گردید.

رییس انجمن علوم باغبانی ایران، سردبيري مجله علوم و فنون باغبانی ایران، عضويت هیئت مدیره انجمن علوم باغبانی ایران و عضويت درکمیته علمی کنگره ها و سمینارهای متعدد در سطح ملی نيز از ديگر مسئوليت هاي مرحوم مبلي در زمان حياتشان بود.

این خیّر نیک اندیش که اقدامات متعدد خیریه نیز از جمله افتخارات ارزشمند وی به شمار می رود،كسب عنوان کتاب برگزیده سال ۱۳۷۵ و خادم فرهنگ مكتوب اصفهان در سال 1392، به عنوان بخشی دیگر از افتخارات علمی را در کارنامه خود به جای گذارد.

گفتني است مجلس ترحیم مرحوم دکتر مصطفی مبلی امشب (شنبه 11 خردادماه) از ساعت 21 الی 23 در حسینیه بنی فاطمه واقع در خیابان ابن سینا اصفهان برگزار خواهد شد.

همچنين مراسم بزرگداشت آن مرحوم نیز از سوي هيئت رئيسه دانشگاه صنعتي اصفهان، صبح فردا (یکشنبه 12 خردادماه) از ساعت 10 الی 11:30 در مسجد فاطمه الزهرا (س) دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان ضمن عرض تسلیت فقدان این استاد پیشکسوت و فرهیخته به جامعه دانشگاهی، همکاران، دانشجویان، دوست داران و به ویژه بازماندگان آن فقید سعید، از عموم دانشگاهیان قدرشناس دعوت می می نماید تا به منظور پاسداشت جایگاه والای علمی و اخلاقی آن استاد فرهیخته و نیز ابراز همدردی با بازماندگان آن فقید سعید در
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: