« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۸
با حضور فرماندار، اعضای شورای شهر و روستاهای منطقه و تنی چند از مسئولان ورزش شهرستان برگزار شد:
جلسه هم اندیشی و گزارش عملکرد هیات ورزش های روستایی و بومی محلی با حضور فرماندار، ریاست سازمان تبلیغات اسلامی، ریاست دانشگاه فنی ، ریاست اداره تربیت بدنی، اعضای شورای شهر شوراهای روستا و تنی چند از مسئولان شهرستان و اعضای هیات در دانشکده فنی علی آباد کتول برگزار گردید.
به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف،محمود ملک حسینی رئیس هیات در این نشست ؛جایگاه ورزش های بومی و محلی در شهرستان را جایگاه مهمی بر شمرد و گفت: در مدت کوتاهی که به عنوان رئیس هیات انتخاب شده ام ، فعالیت های مختلفی در هیات صورت گرفته است که امید است بتوانیم با حمایت فرماندار، رئیس اداره تربیت بدنی، اعضای شورای شهر و سایر دلسوزان ورزش شهرستان گام های مثبتی در توسعه ورزش شهرستان برداریم.

در ادامه فاطمه دنکوب نائب هیات ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی شهرستان به تشریح اقدامات و افتخارات کسب شده توسط این هیات پرداخت و گفت: با توجه به صنعتی شدن جوامع امروزی باز یهای بومی و محلی نقش مهمی در تغییر فرهنگ ها و به تبع آن پرورش روح و جسم افراد دارند. زنده نگه داشتن آئین ها و سنت های بومی از دیگر مزایای این ورزش است که توسعه آنها به اعتلای فرهنگ بومی و سنتی جامعه کمک می کند.

فاطمه دنکوب که تنها مدرس داوری بازی های روستایی و بومی محلی در استان گلستان افزود: این هیات از چهار سال قبل در علی آباد آغاز به کار کرد ولی از سال ۹۷ فعالیت های ان به صورت جدی و حرفه ای دنبال شد و در همین مدت کوتاه مقام های متعددی توسط ورزشکاران این شهرستان کسب شد.


شرکت در مسابقات هفت سنگ بانوان به میزبانی گنبد، کسب مقام قهرمانی توسط عباس دیلم کتولی و اعزام به مسابقات کشوری، کسب مقام سوم چوب کشی توسط جواد شکی، اعزام بانوان به مسابقات نوکنده، شرکت در مسابقات استانی جام رمضان به میزبانی فاضل آباد و کسب مقام توسط اکبر و عابدین باباکردی، کسب مقام سوم کوچه با چوخه در شیروان، برگزاری جام ترکمن صحرا، پرورش داور و مربی ، برگزاری لیگ ترکمن صحرا، لیگ هفت سنگ آقایان و بانوان ، برگزاری جشنواره ورزش های بومی – محلی برای بانوان برخی از اقدامات انجام شده در این مدت کوتاه می باشد.

وی در پایان از مسئولان خواست نگاه ویژه ای به این ورزش داشته باشند و با احداث خانه های ورزش روستایی و گسترش این ورزش زمینه بازگشت امید به روستا ها و رونق گرفت بافت اجتماعی و گسترش روحیه نشاط در شهر و روستا های اطراف شوند.

هدایتی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نیز این هیات را یکی از هیات های فعال شهرستان دانست و عنوان کرد: اقدامات این هیات در این مدت نشان از همدلی اعضای این هیات دارد و امید است با همکاری سایر ادارات و نهاد ها زمینه برای توسعه ورزش های بومی و محلی در شهرستان فراهم شود و گام مثبتی در جهت شاداب سازی جامعه و افزایش روحیه امید و نشاط در جامعه به ویژه در جوامع روستایی برداشته شود.

همچنین در این مراسم از دهیاران روستاهایی که با هیات ورزش های روستای در برگزاری مسابقات و توسعه این ورزش همکاری داشتند، قدردانی به عمل آمد.

در پایان اعضای هیات و سایر مدعوین جلسه با حضور در مزار شهید گمنام دانشکده فنی و نثار فاتحه با آرمان های انقلاب، تجدید میثاق نمودند.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: