« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
در گفت و گو با آوای رودکوف بررسی شد:
حجت‌الاسلام حسن مرسلی، امام جمعه مهربان‌ در گفت‌وگو با آوای رودکوف:امام خمینی همیشه کارهای خود را برای خداوند انجام می داد و درواقع یکی از ویژگی های شاخص حضرت امام خمینی(ره)در موضع گیری ها و در رفتارهای فردی و اجتماعی جز رضای خداوند کاری را انجام نمی دادند.
به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف،امام خمینی (قدّس سرّه) سلاله پاک رسول اکرم(ص) و خلف شایسته ائمه هدی است که عمر با برکت خویش را در راه عزّت و اقتدار مسلمانان، احیای مجد و عظمت اسلام بکار ببرد..

وجود مبارکی که با رهبری قاطع فریاد فراخوانی توحید را به گوش جهانیان رسانید و خروش پرصلابتش استکبار جهانی را در موجی از هراس فرو برد. او با استراتژی ویژه ای که در توکل ایمان، تقوا، زهد و بصیرت معنوی داشت تمایم نقشه ها و حیله های دشمنان را برهم ریخت و آنان را حیرت زده و مشوّش ساخت..

امام خمینی(ره) حقیقتی است جاودانه كه بر تارک دنیای معاصر می‌درخشد و مظهر انسان كاملی است كه در اسلام پرورش یافته است.

ایشان از معدود كسانی است كه با پیمودن راه كمال توانست، در ردیف اولیای الهی قرارگیرد و مصداقی از انسان‌های وارسته و كمال یافته گردد.

ورزیدگی علمی و انبوه دانش را از لابه لای كتاب‌ها و بیانیه‌های حضرت امام می‌توان دریافت و از بارزترین خصلت‌های ایشان، می‌توان ایمان و اطمینان خاطر را نام برد؛ چرا كه ایشان در تمام فراز و نشیب‌ها، حتی برای لحظه‌ای دچار اضطراب نمی‌شد.

حضرت امام(ره) دارای خصوصیات منحصر به فردی از جمله: تقوا، زهد، تهذیب نفس، آزادگی و عشق به خدا، جاذبه و دافعه، غیرت دینی، عفو، تواضع و صبر و بردباری بودند.

امام خمینی(ره) درس آزادگی را در علم و عمل به همه‌ی مردم دنیا آموختند.

امام حمینی(ره) اسلام شناسی عظیم بود كه با ذره ذره‌ وجود خود اسلام را درک كرد و آن را به خوبی شناخت؛ به همین دلیل اسلام را به شكل اصیل تفسیر كرد و اسلام خواهی را مهم‌ترین مسئله زندگی مسلمین گرداند.

حضرت امام خمینی(ره) بزرگترین عرفان های خود را به برکت عبادت به دست آورده بود

حجت‌الاسلام حسن مرسلی، امام جمعه مهربان‌ در گفت‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) بزرگترین عرفان های خود را به برکت عبادت و بندگی کردن خود به دست آورده بود.
وی، از انجام دادن کارهای حضرت امام خمینی(ره) برای خداوند گفت و افزود: ایشان همیشه کارهای خود را برای خداوند انجام می داد و درواقع یکی از ویژگی های شاخص حضرت امام خمینی(ره)در موضع گیری ها و در رفتارهای فردی و اجتماعی جز رضای خداوند کاری را انجام نمی دادند.

وی، حضرت امام خمینی(ره) را شخصیتی آرمانگرا دانست و بیان کرد: حضرت امام خمینی(ه) شخصیتی آرمانگرا و به هدف های بزرگ و ناب دین مبارک اسلام و تفکیک اسلام ناب محمدی از اسلام آمریکایی بود.

حجت‌الاسلام مرسلی، ادامه داد: امام خمینی(ره) در شرایطی مشعل هدایت امّت اسلامی را به دست گرفت که کمتر کسی باور می کرد. انوار تابناک این شعله مقدّس، روزگاری اقصی نقاط گیتی را در نوردیده و در پس سال ها حرمان و یاس، مشتاقان حقیقت را امیدی دوباره بخشد.

امام جمعه مهربان، یادآور شد: امام خمینی(ره) در میدان عمل با مراقبت و مواظبت دائمی، آداب معاشرت را چنان در باطن خویش پرورش داد که ملکه وجود خود ساخت و همین امر موجب تعادل و توازن در برخوردهای او بود.

وی، افزود: آن بزرگوار قوّت ایمان را با عمل صالح و اراده ای پولادین را با همبت بلند و شجاعت اخلاقی را با حکمت، صراحت لهجه را با صدق، قناعت و صفای معنوی را با هوشمندی و کیاست و تقوا، ورع را با سرعت و قاطعیت و ابهت و صلات رهبری را با رقّت و عطوفت با هم داشت.

حجت‌الاسلام مرسلی، ضمن بازگو نمودن حمایت امام خمینی(ره) از دین تأکید کرد: حضرت امام خمینی(ره) از دینی حمایت می نمودند که براساس آموزه های قرآنی و سنت پیامبر و اهل بیت(علیهم) است.

امام خمینی(ره) یک انسان کامل علمی بود

حجت‌الاسلام رحیم همزبان، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: امام خمینی(ره) یک انسان کامل علمی از جهت دینی در حوزه های مختلف است.

وی، امام خمینی(ره) مفسری اصولی دانست و افزود: حضرت امام خمینی(ره) عالم، عارف، فقیه و مفسر اصولی است. و دلیل آن هم کتاب ها و آثاری است که وجود دارد.

وی، بیان کرد: شخصیت‌ حضرت امام خمینی(ره) نمایش راهی بود که انسانِ این دوران باید آن‌را طی ‌کند،

حجت‌الاسلام همزبان، از مدرس فلسفه بودن حضرت امام خمینی(ره) گفت و ادامه داد: در فلسفه مدرس منحصر به فرد درسطوح عالی فلسفه بود.

این استاد دانشگاه، یادآور شد: امام خمینی(ره) در حوزه علیمه قم از استادان اخلاق بودند.

وی، افزود: ‏‏امام بر این باور بود که اگر ربوبیت پروردگار در عرصه اجتماعی تجلی‏‎ ‎‏پیدا کند بین دین و سیاست یگانگی دیده می شود و تحقق این پیوند توحید‏‎ ‎‏می باشد و اگر به چنین حضوری در مورد خداوند اعتقاد نداشته باشیم‏‎ ‎‏وجود طاغوت و مظاهر شرک و آثار آلودگی را در جامعه پذیرفته ایم.

حجت‌الاسلام همزبان، با اشاره ه توانایی های حضرت امام خمینی(ره) در عرصه سیاست تاکید کرد: به وجود آوردن انقلاب اسلامی نشانگر توانایی های حضرت امام خمینی(ره) در عرصه سیاست است.

گزارش از: امیرمسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: