« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۳
وزیر امور خارجه آلمان تأکید کرد که ویدئوی منتشر شده از سوی آمریکا را برای متهم کردن ایران در ماجرای انفجار دو فروند نفتکش در دریای عمان کافی نمی‌داند.
خبرگزاری تسنیم: به نقل از رویترز، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان روز جمعه در یک نشست خبری در شهر اسلو پایتخت نروژ به خبرنگاران گفت ویدئویی که اخیراً آمریکایی‌ها برای اثبات ادعای خود مبنی بر دست داشتن ایران در حادثه انفجار دو فروند کشتی نفتکش در دریای عمان منتشر کرده‌اند، برای متهم کردن ایران کافی نیست.

وزیر امور خارجه آلمان خاطرنشان کرد: «این ویدئو [برای اثبات ادعای آمریکا] کافی نیست. مطمئناً ما می‌توانیم آنچه را که در این ویدیو نمایش داده می‌شود، درک کنیم. اما به‌منظور انجام ارزیابی نهایی، این ویدئو برای من کافی نیست.»

پیش از ظهر روز پنج‌شنبه (23 خرداد) دو کشتی نفتکش شامل نفتکش «Front Altair» که با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده بود و نفتکش «Kokuka Courageous» که با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به‌مقصد سنگاپور، محموله «متانول» حمل می‌کرد، دچار حادثه شدند که بنا بر ادعای رسانه‌های غربی هدف حمله قرار گرفته‌اند.

آمریکا با انتشار ویدئویی که ظاهراً قایقی را در حال جدا کردن یک مین دریایی (به‌زعم آمریکایی‌ها) از یکی از نفتکش‌های حادثه‌دیده نشان می‌دهد، مدعی شده است که این قایق ایرانی بوده و به‌منظور پاک کردن رد پای ایران در این حادثه به محل اعزام شده است.

با توجه به سابقه ادعاها علیه جمهوری اسلامی ایران که از ماجرای فجیره آغاز شد، پیش‌بینی این موضوع سخت نبود که احتمالاً‌ رسانه‌ها و حتی مقامات غربی درصدد خواهند بود که پای ایران را نیز به موضوع باز کنند؛ همان‌طور که در ماجرای فجیره نیز این اتفاق افتاد امّا نهایتاً مشخص شد در گزارشی که اماراتی‌ها با کمک نروژ و قاعدتاً دوستان آمریکایی و انگلیسی خود تهیه و به شورای امنیت سازمان ارسال کردند نتوانستند هیچ استدلال و سندی مبنی بر اینکه ایران در این ماجرا نقش داشته ارائه کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: