« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
گیاهان دارویی؛
مطالعات نشان داده اند که آنتی اکسیدان های کوئرستین، کامپفرول و آنتوسیانین موجود در توت فرنگی باعث کاهش تشکیل لخته خون مضر مرتبط با سکته مغزی می شود.
پایگاه خبری آوای رودکوف-معصومه صادقی:حضور ویتامین C، سالیسیلیک اسید و آنتی اکسیدان‌ها در توت فرنگی باعث پاک کنندگی شگفت آور پوست می‌شود. سالیسیلیک اسید، سلول‌های مرده را از پوست انسان پاک می‌کند و پوست را شفاف می‌سازد.

الاجیک اسید از آسیب پوست جلوگیری می‌کند و موجب تازگی و جوانی پوست می‌شود. توت فرنگی، پوست را تمیز، نرم و شاداب می‌کند و لکه‌ها و آکنه‌ها را از بین می‌برد.

با توجه به محتوی بالای پتاسیم موجود در توت فرنگی یکی از میوه های با قند پایین و فیبر بالا است که به تنظیم قند خون و پایین نگه داشتن آن کمک کرده و از بالا رفتن قند خون نیز جلوگیری می کند. توت فرنگی یک میوه منتخب برای افراد دیابتی است، زیرا میزان قند موجود در توت فرنگی نسبت به میوه های دیگر پایین تر است و به کاهش قند خون نیز کمک می کند.

توت فرنگی سرشار از مواد مغذی ضروری، ویتامین C ، پتاسیم، اسید فولیک و فیبر است. یک فنجان توت فرنگی 160 درصد از ویتامین C توصیه شده در روز را تامین می کند و فقط 50 کالری دارد. یک فنجان توت فرنگی معادل 166 گرم است.

توت فرنگی‌ها برای سلامتی قلب بسیار عالی و مفید هستند. آن‌ها حاوی الاجیک اسید و زردینه‌ها هستند که به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی، باعث بهبود سلامتی قلب می‌شوند.

توت فرنگی مواد قندی، کالری و سدیم کمی دارد و بدون چربی نیز است. در هر وعده خوردن توت فرنگی، کمتر از 4 گرم قند طبیعی وجود دارد.

همچنین توت فرنگی‌ها حاوی نیترات‌ها هستند که جریان خون و اکسیژن را در بدن تسریع می‌کنند و موجب کاهش وزن و مانع از خستگی عضلات بدن بعد از انجام حرکات ورزشی می‌شوند.


توت فرنگی شامل پتاسیم، منیزیم و ویتامین K است که برای سلامتی استخوان‌ها مفید هستند. نشان داده شده است که آن‌ها از پوکی استخوان‌ جلوگیری می‌کنند و مانع از شکستگی استخوان‌ در سنین رشد می‌شوند.

مطالعات نشان داده اند که آنتی اکسیدان های کوئرستین، کامپفرول و آنتوسیانین موجود در توت فرنگی باعث کاهش تشکیل لخته خون مضر مرتبط با سکته مغزی می شود. مصرف پتاسیم بالا با کاهش خطر سکته مغزی مرتبط است.

مصرف سه عدد یا تعداد بیشتری از توت فرنگی، می‌تواند خطر از دست دادن بینایی را کاهش دهد.

خواص آنتی اکسیدانی توت فرنگی، کمک کننده مناسبی برای پیشگیری از آب مروارید چشم است که می‌تواند منجر به نابینایی در افراد سالخورده شود.

ویتامین C موجود در توت فرنگی به تقویت قرنیه و شبکیه چشم کمک می‌کند و همچنین از آن‌ها در برابر اشعه شدید UV محافطت می‌کند تا به پروتئین موجود در عدسی چشم آسیبی نرسد.

توت فرنگی سرشار از ویتامین C است که در تولید کلاژن (نوعی پروتئین) دخیل است و در نتیجه باعث کاهش چین و چروک‌های خفیف و به حداقل رساندن لکه‌ها می‌شود.

توت فرنگی، در افراد با فشار خون بالا برای خنثی کردن اثر سدیم در بدن، مصرف توت فرنگی توصیه می شود. مصرف کم پتاسیم به اندازه مصرف بالای سدیم به عنوان یک عامل در ایجاد فشار خون بالا خطرناک است.

فلاونوئید کوئرستین موجود در توت فرنگی، ضد التهاب طبیعی است که باعث کاهش خطر ابتلا به آترواسکلروز و محافظت از بدن در برابر آسیب های ناشی از LDL کلسترول می شود. کوئرستین همچنین اثرات ضد سرطان نیز دارد.

با توجه به اثرات ضد التهابی کورستین، مصرف توت فرنگی ممکن است به کاهش علائم آلرژی مانند آب ریزش بینی، آب ریزش از چشم و کهیر کمک کند. مطالعات متعدد نشان داده که که با مصرف بعضی از مواد مغذی مانند ویتامین C بروز آسم کمتر اتفاق می افتد. توت فرنگی یکی از میوه های با میزان بالای ویتامین C است.

مهندس معصومه صادقی | کارشناس گیاهان دارویی

صفحه"گیاهان دارویی"پایگاه خبری آوای رودکوف را اینجا دنبال کنید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: