« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
یاسوج؛
معاون سیاسی وزیر کشور با تشریح وظایف همکاران خود در وزارت کشور برای برگزاری انتخابات اسفندماه امسال مجلس‌، تاکید کرد که سیاست اصولی وزارت کشور در این انتخابات بی‌طرفی بوده و استانداران، فرمانداران و بخشداران حق جانبداری از هیچ نامزد انتخاباتی را ندارند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، "جمال عرف" در آئین تودیع و معارفه استانداران کهگیلویه و بویراحمد در سالن کنعانی تاکیدکرد که مهمترین سیاست داخلی امسال وزارت کشور رویداد انتخابات ۹۸ است و مجموعه وزارت کشور بایستی تمام تلاش خود را برگزاری انتخاباتی باشکوه و بی‌طرف بکار گیرد.

وی سیاست وزارت کشور را قانونمندی و رعایت قانون و‌ مقررات ذکر و اظهارداشت:‌ برگزاری انتخابات سالم بدون شائبه نیز سومین سیاست وزارت کشور است و ما در مجموعه وزارت کشور تلاش می‌کنیم انتخابات سالم و بدون شائبه‌ای برگزار کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور، محور اصلی در برگزاری انتخابات را بخشداران و فرمانداران در استان ها عنوان و خاطرنشان کرد: فرمانداران و بخشداران موظف هستند بدون جانبداری از کاندیدای خاص و جریانی خاصی، قانون را برای برگزاری یک انتخابات باشکوه رعایت کنند.

 عرف با تاکید بر اینکه فرمانداران و بخشداران ‌به هیچ وجه حق جانبداری از هیچ کاندیدایی را ندارند زیرا که وزارت کشور بی‌طرف است، یادآور شد:  ما در انتخابات بی طرف هستیم و بر اساس فرمایشات‌رهبری انقلاب که تاکید بر مشارکت و امنیت در انتخابات و سلامت و رقابت سالم کرده اند، عمل می‌کنیم.

 وی گفت: بخشی از مشارکت در انتخابات تابع نشاط و شور است که این نشاط و شور  مستلزم حضور همه سلایق و علایق سیاسی در داخل خانواده انقلاب اسلامی است و ما معتقدیم همه کسانی که انقلاب اسلامی و ارزش های این انقلاب را قبول دارند از نظر ما جزو خانواده انقلاب اسلامی بوده و باید زمینه مشارکت و رقابت آنها فراهم شود.

معاون سیاسی وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به چگونگی تغییر استاندار کهگیلویه و بویراحمدهم اشاره و اظهارداشت: دکتر احمدی اصرار داشتند بر رفتن که پس از عید فطر جدی تر شد.

عرف افزود:‌ فرایند جایگزینی استانداران فرآیند سخت و پیچیده‌ای است اما وقتی بحث آقای کلانتری مطرح شد نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد به سرعت به اجماع رسیدند و برای آقای کلانتری و کش و قوس نداشتیم.

معاون سیاسی وزیرکشور، کلانتری استاندار جدید استان کهگیلویه و بویراحمد را هم مدیری پرکار و خستگی ناپذیر عنوان کرد.

عرف گفت: 1400 به سرعت می آید و مردم می‌توانند انتخاب دیگری کنند این فرصت کوتاه را به بهترین شکل استفاده کنید و خاطره خوبی به جا بگذارید.

معاون سیاسی وزیر کشور به برخی از مشکلات دولت تدبیر و امید هم اشاره و ادامه داد: از آغاز دولت دوازدهم وارد شرایط سختی از جمله خروج آمریکا از برجام، تشدید تحریم ها و سیل شدیم.

عرف معتقدست ملت ایران از تحریم ها سربلند بیرون می آیند و ترامپ می خواهد نتیجه این تحریم ها را در انتخابات ببیند ولی آنطور که ترامپ می خواهد روی نخواهد داد.

به گزارش ایلنا، در پایان این مراسم، حسین کلانتری بعنوان استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از زحمات 21 ماهه علی محمد احمدی، استاندار سابق تقدیر بعمل آمد.


ایلنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین