« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
ایران
معاون امور زراعی وزیر جهاد کشاورزی، گفت: سیلاب‌هایی داشتیم و خسارت‌هایی به‌جای گذاشت ولی به‌طور کلی وضعیت کشاورزی مطلوب است و تولید کلزا، گندم و جو امسال افزایش می‌یابد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، عباس کشاورز عصر امروز در بازدید از مزارع گندم و یونجه و صیفی‌جات گلپایگان، اظهار داشت: امسال با وجود سیلاب‌ها با وجود وضعیت بارندگی و دمای هوا سال زراعی مطلوبی را داشتیم.

معاون امور زراعی وزیر جهاد کشاورزی، با اشاره به اینکه افزایش بارش به پایداری تالاب‌ها و تغذیه آب‌های زیرزمینی و فراوانی آب‌های سطحی، و افزایش بارش بر تأمین آب برای محصولات روی زمین کمک شایانی کرد، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال در گندم و جو و سایر محصولات افزایش تولید خواهیم داشت.

او، با بیان این‌نکته که تولید گندم و جو تاکنون قابل توجه بوده است، تصریح کرد: در مورد کلزا ما امسال شاهد رکوردی در تاریخ کشتمان خواهیم بود.

کشاورز، با اشاره به اینکه استان گلستان که یکی از قطب‌های تولید کلزا بود امسال دچار سیل شد، عنوان کرد: با وجود این، نزدیک به 500 هزار تن این محصول تولید خواهد شد.

او، با ابراز اینکه "امسال با نابسامانی‌هایی در بازار مواجه هستیم"، خاطرنشان کرد: ما هر سال برای کاشت سبزی و صیفی برنامه‌های استانی و منطقه‌ای ابلاغ می‌کنیم.

عباس کشاورز، معاون امور زراعی وزیر جهاد کشاورزی، یادآور شد: این برنامه امسال در تولید سیر رعایت نشد و باعث به‌وجود آمدن مشکلاتی در شهرها و برخی استان‌ها شد.

معاون امور زراعی وزیر کشاورزی با اعلام اینکه "ما با در نظر گرفتن نیاز داخل و صادرات می‌خواهیم تولید به‌حدی باشد که به‌نفع کشاورز شود"، تصریح کرد: دخالت دولت در این موارد باعث به‌وجود آمدن مشکلاتی می‌شود.

او، با یادآوری اینکه گلپایگان جزو مناطق مرکزی کشور است که با مشکلات کمبود آب دست و پنجه نرم می‌کند، مطرح کرد: اگرچه با بارش نعمت الهی مقداری از نگرانی‌ها کاسته شد ولی ما می‌خواهیم وضعت پایداری در کسب‌وکار داشته باشیم.

کشاورز همچنین با تأکید بر کشت نشایی در این مناطق، اضافه کرد: کشت نشایی مصرف آب را به‌میزان قابل چشمگیری کاهش و تولید را افزایش می‌دهد و از همه مهم‌تر باعث کاهش هزینه‌ها نیز می‌شود.

او، همچنین یادآور شد: گلپایگان با توجه به سابقه دامپروری و لزوم توسعه آن باید محصولات علوفه‌ای کم‌آب را ترویج کند.

معاون امور زراعی وزیر جهاد کشاورزی در ادامه به کشت 250 هزار هکتاری کلزا اشاره کرد و گفت: با وجود سیل 1.2 میلیون تن افزایش تولید گندم و بیش از 600 یا 700 هزار تن افزایش تولید جو داریم.

او، افزود: سطح زیر کشت گندم به‌طور عمومی حدود 2 میلیون هکتار گندم آبی و 4 میلیون هکتار دیم بوده است.

این معاونت، همچنین از کشت 750 هزار هکتاری جو به‌صورت آبی و یک میلیون و 670 هزار هکتاری به‌صورت دیم خبر داد.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: