« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد؛
وحید محمدی تبار گفت:مهار آتش سوزی در جنگل و مراتع استان نیازمند گسترش فرهنگ و آموزش در ضرورت و اهمیت محیط زیست و منابع طبیعی و بعد هم اختصاص تجهیزات، تامین اعتبار و کمک های فوری است.
به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف؛محمدی ‌تبار اظهار داشت: روزانه در نقاط مختلف این استان شاهد آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع هستیم که به دلیل کوهستانی و سخت‌گذر بودن استان، اطفای حریق با دستان خالی و بدون امکانات و تجهیزات مدرن و مورد نیاز به سختی انجام می‌ شود.

وی با اشاره به اینکه، آتش به جان جنگل‌ها و مراتع این استان افتاده است، تاکید کرد: علاوه بر هشیاری بیشتر مردم عزیر استان، رسانه های استان نیز وارد عرصه شوند و فرهنگ سازی کنند.
وی عنوان کرد: برخی آتش سوزی‌ها بعد از روزهای با کمک نیروهای مردمی مهار می ‌شود که در واقع بعد از خدا، مردم و بعد کارکنان دولت در این زمینه نقش ایفا می‌ کنند.

محمدی‌تبار از مهار آتش سوزی جنگل‌های دیل و گناوه لری گچساران‌ بعد از ۳ روز خبر داد و ابراز داشت: ترقه بازی دو کودک در گردنه دیل یکی از احتمالات این آتش سوزی بوده است.

مدیرکل بحران استانداری تصریح کرد: طی روزهای اخیر در ۹ نقطه این استان جنگل‌ها و مراتع طعمه حریق شدند که اغلب همان روز و آتش سوزی در جنگل‌های کاکان حد فاصل مرز استان فارس با کهگیلویه و بویراحمد بعد از گذشت بیش از ۲۴ ساعت مهار شد.

محمدی‌تبار با اشاره به اینکه، آتش سوزی در منطقه دلی بهرام بیگی به سختی و با تلاش نیروهای مردمی مهار شد، بیان کرد: آتش سوزی جنگل‌های شاغالب حدفاصل چهارمحال و بختیاری با این استان با کمک ستاد بحران چهارمحال و نیروهای مردمی خاموش شد.

وی افزود: در صورت آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع در مناطق در مرحله اول باید اداره منابع طبیعی و محیط زیست برای اطفای حریق وارد عمل شود و در صورت جوابگو نبودن امکانات و نیروی انسانی سپس از طریق فرمانداری و شورای مدیریت بحران آن شهرستان درخواست کمک کند.

وی ادامه داد: نهایتا در صورت مهار نشدن، فرمانداری مربوطه از مدیریت بحران استان کمک بخواهد با اینکه تمامی فرایند اطفای حریق را از لحظه اول تا انتها بررسی و نظارت می کنیم.

محمدی تبار گفت: فرمانداران بنا به موافقت معاونت عمرانی استاندار برای آن دسته از کارکنان دولت که در آتش سوزی ها و سایر بحران ها همکاری و فعالیت دارند بنا به تشخیص و تصویب شورای مدیریت بحران آن شهرستان و تایید منابع طبیعی برای آنها ماموریت صادر کنند که حداقل بخشی از زحمات آنها جبران شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: کاهش خسارت های آتش سوزی در جنگل و مراتع استان و مهار آن نیازمند گسترش فرهنگ و آموزش در ضرورت و اهمیت محیط زیست و منابع طبیعی بعنوان محوری ترین رکن برنامه ۵ ساله توسعه پایدار است و بعد هم اختصاص تجهیزات، تامین اعتبار و کمک های فوری است.

محمدی تبار با اشاره به بارندگی‌های امسال و مراتع انبوه و بی احتیاطی برخی گردشگران و کشاورزان و وقوع آتش سوزی‌های پی در پی در عرصه‌های ملی اظهار داشت: با وجود پای کار بودن همه مسئولان و مسئولیت پذیری تعدادی از طبیعت دوستان اما به دلیل کمبود تجهیزات و اعتبار احتمال خسارت‌های گسترده به جنگل‌ها و مراتع وجود دارد.

وی با اشاره به کمبود شدید نیروهای آموزش دیده در دستگاه‌های اجرایی منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست گفت: بکارگیری نیروهای متخصص اطفای حریق برای پیشگیری از وقوع بحران در جنگل‌ها و مراتع نیاز نخست صیانت از جنگل‌ها و مراتع استان است.

محمدی تبار، تأمین تجهیزات خودرویی، دستگاه‌های دمنده و لباس مخصوص برای مهار آتش را از دیگر نیازها برای مدیریت آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه، عوامل طبیعی مانند صاعقه، سهل انگاری کشاورزان در آتش زدن پسماند مزارع و باغات و غفلت گردشگران و بعضا اختلافات ملکی و ایلی و …. باعث آتش سوزی‌های امسال شده است از مسئولان خواست تا برخورد جدی تر با عوامل انسانی آتش سوزی در عرصه‌های ملی داشته باشند.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی نظیر جهاد کشاورزی و منابع طبیعی متخلفان آتش سوزی را به دستگاه قضائی جهت پیگرد قانونی معرفی کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: