« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:
همه دستگاه های مرتبط دولتی، دانشگاه ها، مراکز علمی و آموزشی، بخش خصوصی و بانک های عامل آمادگی دارند تا متقاضیان سرمایه گذاری را در ایجاد کارخانجات و کشاورزان، زارعین و متقاضیات کشت گیاهان دارویی را در سطح وسیعی حمایت و پشتیبانی کنند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛جعفر گوهرگانی در جلسه ای با حضور دکتر محمدحسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی کشور گفت: سند گیاهان دارویی استان بطور هدفمند و با یک افق 10 ساله وارد فاز اجرا می شود.

وی اظهار داشت: این سند در راستای سیاست های بخش دولتی، دانشگاه ها، مراکز علمی و تحقیقاتی، بخش خصوصی و طب سنتی تدوین شده است هر چند در اجرا معطل مانده اما به همت و همکاری و کمک ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی کشور وارد مرحله اجرا می شود.

گوهرگانی با بیان اینکه در راستای اجرای این سند و عدم جزیره ای عمل کردن بخش های مختلف، شرح وظایف و تکالیف دستگاه های دولتی و بخش خصوصی، دانشگاه ها و مرکز علمی مشخص شده است، اظهار امیدواری کرد با حمایت مسئولین در سطح ملی این سند با یک وحدت رویه بهتری و در سطح گسترده ای در استان عملی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تصریح کرد: با توجه به مزیت ها و ظرفیت های بالای استان در خصوص گیاهان دارویی و دستاوردهای حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی کشور می توان از این ظرفیت در اقتصاد و معیشت مردم استان و همچنین توسعه این بخش در سطح ملی گامی اساسی برداشته شود.

گوهرگانی بیان کرد: به دنبال خام فروشی در استان نیستیم و در پی چرخه ای از تولید و فرآوری و ارزش افزوده از گیاهان دارویی استان هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تاکید کرد: همه دستگاه های مرتبط دولتی، دانشگاه ها، مراکز علمی و آموزشی، بخش خصوصی و بانک های عامل آمادگی دارند تا متقاضیان سرمایه گذاری را در ایجاد کارخانجات و کشاورزان، زارعین و متقاضیات کشت گیاهان دارویی را در سطح وسیعی حمایت و پشتیبانی کنند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی کشور هم  با اشاره به ظرفیت بالای استان در خصوص گیاهان دارویی گفت: مشکلات در این راستا انباشته شده است و با توجه به شرایط، مزیت و اولویت ها یک یا چند مطالبه در راستای توسعه گیاهان دارویی برای اجرا در هر استان مشخص شده است.

محمدحسن عصاره ابراز داشت: با توجه به اینکه سال ها پیش برنامه ریزی لازم در خصوص گیاهان دارویی و داروهای گیاهی و سنتی در کشور و بخصوص استان های مستعد انجام شده است، اکنون با یک برنامه ریزی نظام مند، کاربردی، هدف گرا، منسجم و حساب شده در عمل و اجرا، کار و فعالیت ها در استان ها وارد فاز اجرا می شوند.

وی تصریح کرد از آنجایی که طب سنتی و گیاهان دارویی در سطح وسیع جهانی و ملی جایگزین داروهای شمیایی می شود و ایران اسلامی دارای ظرفیت بالایی در مقیاس جهانی است، سیاست ها و برنامه ریزی ها در سطح وسیعی در کشور به این منظور شکل گرفته و عملیاتی می شود و کهگیلویه وبویراحمد باید از این فرصت بهره لازم را ببرد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی کشور تاکید کرد: دانشگاه های نسل سوم و یا دانشگاه های کارآفرین باید با جدیت وارد عمل شوند و کار و کارآفرینی را در این حوزه فعل کنند و ما هم آمادگی کامل داریم تا در این رابطه به لحاظ اعتباری، برنامه و راهبردها استان را پشتیبانی و حمایت کنیم.

عصاره تاکید کرد: کارگروهی در این خصوص در استان ها تشکیل می شود و برنامه ها را با جدیت پیگیری می کنند و گزارش سه ماه از روند پیشرفت ها به مرکز کشور ارائه می کنند و هر جایی و در هر زمینه ای که مشکل، موانع و کمبودی احساس شود در مرکز کشور پیگیری می کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: