« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
علمی
دارنده مدال طلای مخترعان جهان با استقبال مردم و مسئولان کهگیلویه وارد دهدشت شد.
پایگاه خبری آوای رودکوف: سید احمد رضا افشاری که در جدال مغزها در کشور ژاپن توانست مدال طلای مخترعان جهان را از آن خود کند مورد استقبال مردم و مسئولان شهرستان کهگیلویه قرار گرفت.استقبال از مخترع جهانی در دهدشت
این مخترع جوان با بیان اینکه مسابقات مخترعان در چندین لیگ مختلف در توکیو ژاپن برگزار شد گفت: تیم ایران در رشته هوش مصنوعی در این مسابقات شرکت کرد.
وی افزود: ۱۸ کشور در این مسابقات از ۲۵ تا ۲۷ خرداد در توکیوی ژاپن باهم رقابت کردند که تیم ایران موفق به اخذ مدال طلا در لیگ هوش مصنوعی به نام "چشم ناظر" شد.
افشاری اضافه کرد: طرح دستگاه هوش مصنوعی با همکاری و مشاور جوان امیر نیکویی زاده از جوانان نخبه این شهرستان به مرحله اجرا درآمد.
وی گفت: این دستگاه توانایی ادارکی انسان از جمله بینایی، شنوایی، گفتار و لامسه را زمانی که به ربات منتقل می شود شبیه سازی می کند.
افشاری با بیان اینکه این دستگاه از دقت بسیار بالایی در مشاهده و تحلیل گفتار و رفتار برخوردار است ادامه داد:دستگاه هوش مصنوعی قادر است به هشدارهایی از جمله آتش، دود و دیگر هشدارها واکنش سریع نشان دهد همچنین هوش مصنوعی از طریق اپلیکیشن که به آن متصل است از وقایع مختلف عکس برداری و به اپراتورهای مرکزی ارسال می کند.
نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی نیز در آیین استقبال از این مخترع با اشاره به اینکه این جوانان مایه افتخار ایران اسلامی در مجامع بین المللی هستند گفت: حمایت از جوانان باید در اولویت فعالیت مسئولان قرار گیرد.
عدل هاشمی پور افزود: با برنامه ریزی های انجام شده این جوان از حمایت های ویژه برخوردار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه های مختلف دارای استعدادهای پنهان زیادی است افزود: حمایت همه جانبه دانشگاه ها و مسئولان از جوانان انگیزه آنها برای پیشرفت را دوچندان می کند.
سید احمد رضا افشاری ۲۳ ساله متولد روستای صنوگان از توابع بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه است که در دانشگاه تبریز در رشته کارشناسی برق مشغول به تحصیل است.



منبع: خبرگزاری صداوسیما
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: