« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱
بهبهان
دستگاه بلوغ سنج بتن ( concrete maturity meter ) برای اولین بار در کشور توسط تیم محققین دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان ساخته شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛برای اولین بار در ایران دستگاه بلوغ سنج بتن توسط محققین دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان با هزینه ای در حدود یک پنجم مشابه خارجی تولید و مورد آزمایش قرار گرفت که با موفقیت مورد استفاده قرار گرفت.


هزینه مدل خارجی این دستگاه بین 1500 تا 3000 دلار بوده که نمونه تولیدی 400 دلار هزینه تولید آن شده است.

یوسف زارعی مخترع دستگاه دانشجوی فارغ التحصیل این دانشگاه بوده که با راهنمایی های اساتید مشاور خود آقایان دکتر ساسان معتقد و دکتر رضا عسکری به این موفقیت بزرگ نائل شده است.


شایان ذکر است دستگاه بلوغ سنج بتن یکی از مهم ترین آزمونهای ریز مخرب بتن است و برای اندازه گیری بلوغ بتن در محل بتن ریزی مورد استفاده قرار می گیرد که در حال حاضر در کشورمان و در پروژه های ساختمانی و عمرانی مقاومت بتن به شیوه مخرب یا گذشت زمان حدس زده می شود.

مثلا زمان باز کردن قالب ها بر حسب روز بیان می شود که این روش می تواند موجب آسیب به بتن شده یا رخداد و فجایع زیان بار تری حادث شود​.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: