« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
گیاهان دارویی؛
لوبیا سبز به دلیل دارابودن ویتامین C و بتکا کاروتن و فولات از تخریب DNA و تغییر سلول های روده و در نهایت سرطان روده جلوگیری می کند.
پایگاه خبری آوای رودکوف- امیر مسعود طایفه سلطانخانی:ویتامین A موجود در لوبیاسبز برای تامین آنتی‌اکسیدان و نیز تولید ترکیباتی که از فرآیند پیری جلوگیری می‌کند مفید است.

حدود ۱۰۰ گرم لوبیا سبز حاوی ۳۱ کیلوکالری انرژی، ۷.۱۳ گرم کربوهیدرات، ۱.۸۲ گرم پروتئین، ۰.۳۴ گرم چربی و ۳.۴ گرم فیبر است. مواد مغذی دیگر نیز مانند کلسیم- ۳۷ میلی‌گرم، آهن- ۱.۰۴ میلی‌گرم، منیزیم- ۲۵ میلی‌گرم، و منگنز- ۰.۲۱۴ میلی‌گرم در لوبیا سبز وجود دارد. سدیم و پتاسیم به ترتیب به مقدار ۶ میلی‌گرم و ۲۰۹ میلی‌گرم در آن وجود دارد.لوبیا سبز دارای مقادیر زیادی منیزیم و پتاسیم است که در کاهش فشار خون تاثیر گذار هستند. بنابراین در تنظیم و کنترل فشار خون گیاه بسیار موثری است.

لوبیاسبز منبعی غنی برای فیبر خوراکی است. فیبر خوراکی فواید زیادی برای سلامتی دارد. فیبر برای کسانی تجویز می‌شود که از مشکلات گوارشی رنج می‌برند. محتوای فیبر لوبیاسبز به پیشگیری و درمان یبوست، بواسیر، دیورتیکولوز کمک می‌کند. محتوای فیبر زیاد موجود در لوبیاسبز به کنترل میزان کلسترول و قند در بدن کمک می‌کند.

محتوای منگنز موجود در لوبیاسبز برای مهار واکنش رادیکال آزاد مفید است چون یک عامل مشترک برای آنتی‌اکسیدان است. این معمولا باعث می‌شود تناسب اندام و سلامت‌تان را حفظ کنید.

لوبیا سبز به دلیل دارابودن ویتامین C و بتکا کاروتن و فولات از تخریب DNA و تغییر سلول های روده و در نهایت سرطان روده جلوگیری می کند.

همچنین لوبیا سبز به دلیل اینکه کم کالری و فاقد چربی است، در رژیم غذایی لاغری بسیار استفاده می شود.


مواد مغذی موجود در لوبیا سبز باعث تولید هورمون های سروتونین، دوپامین و نوراپی نفرین می شود. این هورمون ها در تنظیم خلق و خو، خواب و اشتها نقش کلیدی ایفا می کنند.

لوبیا سبز به دلیل داشتن ویتامین K، ‌ برای ساختن استخوان هایی قوی بسیار مهم است. ویتامین K1، پروتئین استئوکلسین(پروتئینی مهم و غیر کلاژنی در استخوان) را فعال می ‌سازد.

لوبیا سبز سرشار از آنتی اکسیدان است و به دلیل وجود فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها در ان باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

سوخت و ساز خوب بدن یعنی اینکه همه چیز در بدن شما به خوبی کار می کند. با مصرف لوبیا سبز مصرف کنید و مطمین باشید انواع مواد مغذی به بدن می رسد و سوخت و ساز بدن به خوبی کنترل می شود.

به دلیل وجود فلانویید بسیار زیاد در لوبیا سبز باعث داشتن خاصیت ضدالتهابی در بدن می شود که از بروز برخی بیماری ها نظیر آسم جلوگیری می کند.

یکی از رایج ترین مشکلات قلب لخته شدن خون است که همین امر منجر به سکته مغزی می شود. سکته مغزی در شرایطی است که قلب به سختی کار می کند و سخت کار کردن قلب به مغز فشار می آورد و منجر به سکته می شود. لوبیا سبز به خاطر داشتن ویتامین K جلوی لخته شدن خون و فشار قلب را می گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: