« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۸
جهان
واشنگتن پست با مقایسه محمد بن سلمان با صدام حسین نوشت که آمریکا و متحدانش ، اشتباهات گذشته شان را تکرار می کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس،  روزنامه آمریکایی واشنگتن پست  در تحلیلی «محمدبن سلمان» ولی‌عهد عربستان را «صدام حسین جدید» خواند.

روزنامه «واشنگتن پست» در این گزارش آورده است: «زمانی یک دیکتاتور بی رحم و بی‌پروا از یک کشور عربی نفت خیز با وجود سیاست‌های افراطی کاملا اثبات شده و مستندش، در حالی مورد حمایت و تحسین آمریکا و دیگر دولت‌های غربی قرار گرفت که جنایات او وحشتناک بود.»

این روزنامه نوشت: صدام در تقابل با گروه‌های افراطگرا و ایران قرار گرفت و برای واشنگتن جایگزین بهتر از این نبود.

واشنگتن پست در ادامه می نویسد: صدام این پیام را شنید و نتیجه گرفت تا زمانی‌که نفت مورد نیاز غرب را تامین کرده و با ایران مخالفت می‌کند آزاد است که مخالفان و همسایگانش را به قتل برساند. آمریکا و متحدانش بر او شرط بندی کردند که به حمله‌ عراق به کویت در سال 1990 و پس از آن نیز به جنگ‌های بی‌پایان در خاورمیانه منجر شد.

این روزنامه تاکید می کند که این یک اشتباه از جانب سیاستمداران آمریکایی در ارتباط با محمد بن سلمان است: سیاستمداران آمریکایی در حال تکرار همان اشتباه در مورد محمد بن سلمان هستند و می‌گویند که از جنایات بن سلمان از جمله کشته شدن «جمال خاشقچی» و شکنجه و زندانی شدن زنانی که در پی حقوق خود هستند منزجریم، اما آن‌ها در نشست «جی-20» در اوساکای ژاپن در هفته گذشته با خوشحالی اطراف بن سلمان حلقه زدند.

در انتهای این مقاله آمده است: محمد بن سلمان، مانند صدام حسین به این نتیجه رسیده که  مصون شده  است. زنانی که به دستور او شکنجه شدند هنوز در زندان به سر می برند و هواپیماهای او هنوز یمن را بمباران می کنند. محمد بن سلمان در حال برداشتن گام‌های نخست برای دستیابی به سلاح‌های اتمی است. دولت‌های غربی اینک او را متوقف نمی‌کنند، اما آن‌ها در آینده مجبور به انجام این کار خواهند شد که آن زمان هزینه این کار بسیار بیشتر است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: