« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴
در نشست مشترک با هیئت رئیسه دانشگاه:
در نشست مشترک هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان و قائم‌مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل، بر بین المللی شدن دانشگاه صنعتی اصفهان تأکید شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛در این نشست که با هدف بررسی راهکارهای ارتقای جایگاه بین‌المللی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، قائم‌مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل با ابراز خرسندی از حضور در یکی از دانشگاه‌های برتر کشور، گفت: این دانشگاه با توجه به امکانات و ظرفیت‌هاي عالي در زمینه‌های مختلف علمی، آموزشی و پژوهشی و حضور افراد صاحب‌نظر و توانمند، باید بین‌المللی شود.

دکتر حسین سالار آملی افزایش ظرفیت علمی، استفاده از ایده‌های جدید و رشد و شكوفايي را از جمله مزایای بین‌المللی‌شدن دانشگاه‌ها عنوان كرد و افزود: نوآوری در پناه دیدن افراد جوامع دیگر اتفاق مي افتد و حرکت بالنده دانشگاه ها نيز در مسیر بین‌المللی شدن رخ می‌دهد.

وي با تأكيد بر اين كه بین‌المللی‌شدن، مدنظر دانشگاه هاي نوظهور دنیا است، ادامه داد: اين موضوع کیفیت، آینده دانشگاه و حضور دانشجویان در دانشگاه را تضمین مي نمايد.

قائم‌مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل، با تأكيد بر پشتیبانی اين وزارتخانه از بین‌المللی شدن دانشگاه صنعتی اصفهان، تصریح کرد: رفع مشکلات جامعه و صنعت، توانمندسازی دانشجویان و بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها از جمله سیاست‌های کلان آموزش عالی کشور است.

سالار آملی بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها در سطح استادان را از مهمترين ملزومات حال حاضر عنوان كرد و گفت: اين موضوع پایدارترین سطح دانشگاه است كه می‌تواند آن دانشگاه را برای همیشه بین‌المللی نمايد.

وي با اشاره به لزوم طراحي و دنبال كردن نقشه راه بين المللي سازی دانشگاه، افزود: شفاف نمودن كشورهاي هدف براي بين المللي شدن موجب جلوگیری از هدر رفت انرژی و سرمایه هاي مالی می‌شود.

قائم‌مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل با بیان اين كه بین‌المللی‌شدن دانشگاه ها صرفه‌جویی در هزینه‌ها و درآمدزایی نهايي را به دنبال دارد، اضافه کرد: استفاده از ظرفيت كشورهاي منطقه براي توسعه روابط بين الملل، همچون اقليم كردستان عراق، توسعه دوره هاي مشترك علمي و همكاري در پروژه هاي علمي بين المللي مانند سازمان پژوهش های هسته ای اروپا(CERN)  ، بستر مناسبي براي رشد در اين زمينه را فراهم مي آورد.

در ادامه اين نشست نيز اعضاي هيات رئيسه دانشگاه صنعتي اصفهان با تأكيد بر لزوم حمايت وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در مسير بين المللي شدن، به ارايه پيشنهادات خود در راستای تسهيل روند فعاليت هاي علمي و پژوهشي اين دانشگاه پرداختند. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین