« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، گفت: با تغییر رویکرد و جایگزینی کشت کلزا در استان آذربایجان غربی می‌توان بر مشکلات کشاورزی این استان، فائق شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، رسول جلیلی، اظهار داشت: آذربایجان غربی ۲.۳ درصد مساحت اراضی کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده و آبراهه اصلی معیشت مردم استان از این طریق تامین می‌شود،‌ اما با تغییر رویکرد و جایگزینی کشت کلزا ‌می‌توان بر مشکلات فائق آمد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، ببا بیان اینکه قیمت خرید تضمینی دانه روغنی کلزا 34 هزار و 398ریال در سال جاری تعیین‌شده است،بیان کرد: برداشت کلزا از مورخه 26خردادماه در مرحله اول از سطح مزارع پلدشت آغازشده و بعد از آن در سایرشهرستان‌های استان آغاز می‌شود.

او، تعداد مراکز خرید را در این موضوع 10 مرکز خرید دولتی در سطح شهرستان‌های پلدشت، خوی، سلماس، ارومیه، نقده، پیرانشهر، بوکان و شاهین‌دژ، میاندوآب و مهاباد برای تسهیل در امر خرید و رفاه حال زارعان کلزا کار استان برشمرد و گفت: امسال بذر یارانه‌ای به کشاورزان ارائه شده و دستگاه‌های ریزکارنده و هد برداشت نیز به‌صورت یارانه‌ای در اختیار زارعان قرار داده شده و کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی نیز در این راستا برگزار می‌شود و انواع کودهای مورد نیاز پاییزه و بهاره نیز برای متقاضیان تأمین شده است.

این مقام مسئول در آذربایجان غربی، یادآور شد: در سال گذشته هشت هزار و 197 تن کلزا از زارعان استان خریداری شد که پیش‌بینی‌ها بیانگر افزایش دو برابری محصول در امسال است همچنین تاکنون مقدار 2500 تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان این محصول در استان خریداری‌شده که 450 تن از این میزان کلزای خریداری‌شده به مقصد کارخانه روغن‌کشی اصفهان حمل شده است.

جلیلی با بیان اینکه انواع سموم حشره‌کش موردنیاز نیز به کشاورزان ارائه و نظارت‌ها بر مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول انجام‌شده است، می‌گوید: در تمامی مزارع ارقام هیبریدی و گواهی‌شده کشت می‌شود و به تمامی شهرستان‌ها ارقامی یکسان بین زارعان توزیع‌شده و بذرهای توزیعی هم تولید داخلی و هم هیبرید خارجی می‌شوند.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: