« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی اصفهان:
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان، گفت: تولیدات محصول گلخانه‌ای مورد استقبال عموم کشاورزان در استان اصفهان قرار گرفته و استان اصفهان توانسته رتبه سوم کشت گلخانه‌ای کشور را به خود اختصاص دهد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، احمد رضا رئیس‌زاده عصر امروز در جلسه توسعه بخش کشاورزی شهرستان اردستان اظهار داشت: جهاد کشاورزی توانسته با ایجاد گلخانه در 4 فصل میوه‌هایی تولید کند که عمده آن صادر می‌شود و با رویکرد دولت که ورود به بازار غیرنفتی است این کار در اولویت قرار گرفته است.

وی افزود: تولیدات محصول گلخانه‌ای با توجه به مزایای احداث، اشتغالزایی بالا، نرخ بالای بازدهی سرمایه و نیاز آبی کم و کیفیت بالا مورد استقبال عموم کشاورزان در استان اصفهان قرار گرفته و استان اصفهان توانسته رتبه سوم کشت گلخانه‌ای کشور را به خود اختصاص دهد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان کرد: با توجه به طرح تعادل بخشی آب که توسط شرکت آب منطقه‌ای استان اعمال و الزام دارد تا قانون را اجرا و برداشت‌ها را محدود کند، کشاورز باید الزاما راهنمایی شود تا به کشت گلخانه‌ای روی بیاورد.

انواع میوه‌های گرمسیری و سردسیری در گلخانه‌های استان اصفهان کشت می‌شود

وی تصریح کرد: انواع میوه‌های سردسیری و گرمسیری قابل کشت در گلخانه وجود دارد که تا 2 دهه گذشته امکان وجود میوه‌ها در غیر فصل خود وجود نداشته است.

رئیس‌زاده گفت: سازه‌های گلخانه‌ای در استان اصفهان قدمت بسیار بالایی دارد و تقریبا از 35 سال پیش در شهرستان اصفهان و اطراف آن همچون فلاورجان و دستگرد سازه‌های سنتی داشتیم، اما از دهه 80 به این طرف سازه‌های جدید و مدرن وارد بازار شد که در حال حاضر یک هزار و 841 هکتار فضای گلخانه‌ای در سطح استان اصفهان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در بخش محصولات سبزیجات هم فعال هستیم، افزود: انواع صیفی‌جات، و گل و گیاه سنتی در آنها کشت می‌شود که کمتر از 200 هکتار این گلخانه‌ها گل کشت می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان کرد: میزان تولید ما از بخش گلخانه‌ای در انواع مختلف میوه و سبزیجات 277 هزار تن در سال است و در بخش زینتی ما بیش از 70 میلیون شاخه گل، 6 میلیون و 400 عدد گلدان و 61 میلیون انواع درخت و درختچه‌های تزئینی تولید می‌شود.

نگران آینده اقتصاد کشاورزی در شهرستان اردستان هستیم

فرماندار اردستان در این جلسه اظهار داشت: مطالبات شهرستان اردستان در بخش گلخانه‌ای زیاد است، اما استان اصفهان براساس هدف‌گذاری 10 هزار هکتار گلخانه در سال 98 را برای این شهرستان پیش‌بینی کرده است.

حمید‌رضا تاملی افزود: برای تحقق این هدف‌گذاری لازم است که تمام بخشها همچون منابع طبیعی، هواشناسی، منابع آب و فرمانداری که می توانند کمک کنند و همچنین با حمایت بانک کشاورزی در قالب کمیته ای موضوع ترویجی و تسهیلات آن را پیگیری کنند.

وی بیان کرد: هدف از تشکیل کارگروه‌های کشاورزی این است که بحث اقتصادی کردن بخش کشاورزی در شهرستان اردستان به صورت جدی پیگیری شود، اما باید گفت قریب به 150 میلیون متر مکعب آب در دشت‌های اردستان که دشت ممنوعه است در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و بیش از 50 درصد ظرفیت برق شهرستان را بخش کشاورزی مصرف می‌کند.

فرماندار اردستان تصریح کرد: بخش کشاورزی از مصرف برق 18 درصد برای دولت درآمد دارد و در حال حاضر بخش کشاورزی یک بخش اقتصادی و جذاب برای اشتغال جوانان اردستانی نیست.

وی گفت: بخش قابل توجه‌ای از کشاورزی شهرستان توسط اتباع بیگانه اشغال شده است و ما نگران آینده این حوزه اقتصاد در شهرستان اردستان هستیم.

تاملی خاطرنشان کرد: واقعیتی است که باید به سمت دانش جدید رفت و به دنبال خلاقیت و نوآوری در بخش کشاورزی باشیم تا این قطب اقتصادی و اثر‌گذار را در شهرستان اردستان همچنان حفظ کنیم و به دوران جدید منتقل کنیم.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: