« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
سیاسی
قالیباف، سعید جلیلی یا حدادعادل! کدام‌یک سرلیست فهرست انتخاباتی اصولگرایان در تهران می‌شوند؟ آیا دو رقیب درون‌جریانی اصولگرا که زمانی به صندلی پاستور فکر می‌کردند، این‌روزها به صندلی ریاست مجلس فکر می‌کنند؟
روزنامه شرق: قالیباف، سعید جلیلی یا حدادعادل! کدام‌یک سرلیست فهرست انتخاباتی اصولگرایان در تهران می‌شوند؟ آیا دو رقیب درون‌جریانی اصولگرا که زمانی به صندلی پاستور فکر می‌کردند، این‌روزها به صندلی ریاست مجلس فکر می‌کنند؟

تردید اصولگرایان میان جلیلی، حداد و قالیباف

آیا قالیباف که این‌روزها شیپور انتخابات را زودتر از هم‌جناحی‌هایش نواخته و در حال جمع‌کردن عِده و عُده خود برای تسخیر پارلمان است، خودش هم عزم و قصد پارلمان دارد یا همچنان به کمتر از صندلی پاستور قناعت نمی‌کند؟

آیا جبهه پایداری که این‌روزها متحدشدنش با جماعت اصولگرایان محل بحث و نقد است و از الگوی انتخاباتی ویژه خودش سخن می‌گوید، می‌تواند اصولگرایان را وادار به پذیرش سرلیستی سعید جلیلی، نامزد اصلحشان در انتخابات ریاست‌جمهوری 92 کند؟ و اصلا آیا جلیلی حاضر به معامله بر سر انتخابات مجلس یازدهم با انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 هست؟

اگرچه هنوز از اردوگاه اصولگرایی سخن یا تحلیلی مبنی بر چینش نیروها برای مجلس آینده بیرون نیامده، برخی شواهد گویای آن است که احتمالا دوباره غلامعلی حدادعادل میدان‌دار بستن فهرست خواهد شد و در این صورت، خودش سرلیست قرار خواهد گرفت.

ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه نیز به‌تازگی گفته بود حضور «محمدباقر قالیباف» در انتخابات آتی مجلس، به اندازه جلیلی محتمل نیست. او گفته بود: «هنوز اطلاعات موثقی از افراد احتمالی برای شرکت در انتخابات به دستمان نرسیده است؛ اما احتمال آمدن آقای «سعید جلیلی» از احتمال حضور آقای «قالیباف» پررنگ‌تر بوده است».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: