« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۱
محمد فراست - شیراز
آیا امکان بهسازی آبشار یاسوج وجود ندارد و یا اینکه در کهگیلویه و بویراحمد اراده ای برای توجه به این آبشار نیست؟
پایگاه خبری آوای رودکوف-محمد فراست: از سال ها قبل تا کنون من یاسوج را بیش از هر نماد دیگری با دنا و آبشارش می شناسم و قبل از این هم در سال 1387 از این مکان زیبای طبیعی دیدن کردم. همان زمان البته لوله های بزرگ آب و بدسلیقگی در عبور آنها از نقطه اصلی آبشار سخت در ذوق می زد و این سوال را برایم پیش آورد که آیا راه دیگری برای عبور این لوله ها و به هم زدن منظره طبیعی آبشار یاسوج وجود نداشت؟


حالا بعد از گذشت یک دهه از آن سفر به یاسوج و آبشار این بار برای یک ماموریت اداری به یاسوج آمدم و به خاطر کمبود وقت مجبور شدم در ابتدای شب به دیدن آبشار بروم.

تصور من و هر کسی دیگری از آبشار منظره های خاصی شبیه آبشار های دیگر ایران و جهان به مانند آبشار مارگون و... است، ولی خوب می دانم که چنین چیزی در آبشار یاسوج وجود ندارد ولی در عوض هوای خاص و منظره زیبایی از درختان و همچنین خروش آب و رودخانه در این مکان هر رهگذر و مسافری را مسحور خود می کند.

اما در همان ابتدای ورود به جاده آبشار مشخص بود همه چیز عوض شده است و به عبارتی همه چیز خراب تر شده است. جاده آبشار نه تنها بهتر نشده است که به مراتب شرایط بدتری را دارد. عرض کم آن به همراه کنده کاری و دیوار کشی های بتونی و بد منظره از کافه های در حال رشد نه تنها لذت تماشا منتقل نمی کرد که مسافران را مجبور می کرد با هراس و نگرانی به جلو روند.

بعد از ورودی آبشار هم اوضاع از قبل  بدتر شده است هیچ بهبودی دیده نمی شود تا وارد محوطه اصلی آبشار بشوم وضعیت به گونه ای بود که این سوال برایم پیش آمد مگر آبشار یاسوج متولی ندارد؟ مگر آبشار یاسوج از چهارچوب یک طرح تفریحی خارج شده است ؟ ولی جمعیت زیاد در آنجا نشان میداد هنوز مردم از اقصی نقاط کشور بویژه جنوب به یاسوج می آیند اما آبشار هیچ چیزی برای ارایه به من و آنها ندارد. در آن موقع شب حتی یک روشنایی جزیی هم در دهانه آبشار وجود نداشت و مجبور شدیم از نور گوشی ها استفاده کنیم و در موقع عکاسی هم فقط از تاریکی عکس گرفتیم. دسترسی به دهانه اصلی هم امکان پذیر نبود و اساسا آبشاری برای دیدن وجود نداشت.

آیا امکان بهسازی آبشار یاسوج وجود ندارد و یا اینکه در کهگیلویه و بویراحمد اراده ای برای توجه به این آبشار نیست؟

اگر قرار است آبشار یاسوج چنین وضعی داشته باشد پس این شهر بر روی چه ظرفیت گردشگری شعار پایتخت طبیعت می دهد؟

مگر شهرداری یاسوج بابت ورود هر خودرو به محوطه آبشار ورودی دریافت نمی کند؟ مگر این سازمان بابت هر غرفه و مغازه در آبشار مزایده برگزار نمیکند ؟ پس چرا شهرداری یاسوج آن گونه که برخی مطلعین به من گفتند بعد از گذشت سال ها از پروژه بهسازی این مکان هیچ پیشرفتی نداشته است که همان اندک منظره های قبلی را نیز از  بین برده است .

این سفر برای من تجربه تلخی بود و بعید است که یکبار دیگر دل و دماغ رفتن به آبشار یاسوج به سراغ من و یا دیگرانی که این روزها از آبشار بازدید می کنند بیاید.

کاری از دست من و امثال من ساخته نیست و تنها می توانم امیدوار باشم با نوشتن این مطلب و ارسال آن برای دوستانم در یاسوج  سبب تلنگری به متولیان حوزه آبشار در یاسوج باشم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: