« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری یزد:
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به اینکه در روستای مزرعه ملا ۱۶ نوع توت برداشت می‌شود گفت: تولید این تنوع توت در یک روستا نشان از ظرفیت خوب آن دارد که باید به شکل مطلوبی از آن استفاده کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، نخستین جشنواره توت در روستای مزرعه ملا شهرستان تفت با هدف عرضه محصولات و مشتقات میوه توت و شناخته شدن روستای مزرعه ملا و همچنین رونق اقتصاد روستایی برگزار و غرفه‌های صنایع دستی، محصولات محلی و فرآورده‌های توت از برنامه‌های جنبی این جشنواره بود.

سید مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد پیش از ظهر امروز در این جشنواره، ایران را بزرگ‌ترین تولید‌کننده توت در دنیا عنوان کرد و اظهار داشت: استان یزد یکی از مراکز مهم در تولید توت کشور به شمار می‌رود که برخی از شهرستان‌ها مثل تفت نیز در این زمینه سرآمد استان هستند.

او با اشاره به اینکه در روستای مزرعه ملا 16 نوع توت برداشت می‌شود خاطرنشان کرد: تولید این تنوع توت در یک روستا نشان از ظرفیت خوب آن دارد که باید به شکل مطلوبی از آن استفاده کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره دلایل برگزاری این جشنواره در شهرستان تفت و روستای ملا گفت: تنوع تولید توت در این شهرستان و پیوست فرهنگی که به علت تغذیه کرم ابریشم و سپس بافت پارچه‌های گوناگون ابریشمی شده که یزد را به قطب بافت‌های سنتی تبدیل کرده تصمیم به برگزاری این جشنواره در شهرستان تفت و روستای ملا گرفتیم.

فاطمی، افزود: امیدواریم به برگزاری این چنین جشن‌هایی در روستاها بهتر بتوانیم ظرفیت‌ها که در مناطق مختلف استان دارد را به منصه ظهور برسانیم و از آن استفاده کنیم.

گفتنی است؛ نخستین جشنواره توت توسط شورای اسلامی و دهیاری روستای مزرعه ملا با مشارکت بخشداری مرکزی، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد برگزار شد.


مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین