« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، خبر داد:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه ۲۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی مازندران زیر کشت رفته است گفت: تولید برنج مرغوب در این استان افزایش یافته است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، جعفر شهیدی فر در آیین آغاز اولین برداشت مکانیزه برنج کشور در اراضی آمل با بیان اینکه امسال به چند دلیل کشاورزی و برنج استان از رونق خوبی برخوردار است، اظهار داشت: با وجود روش تولید سال‌جاری نسبت به سال‌های گذشته شاهد رونق خوبی هستیم.

او، افزود: ابتدای سال جاری با وجود سیل و باران‌های سیل‌آسا خسارت‌های عمده بر خزانه‌ها شده با مدیریت خوب موجب شد تا جبران خسارت شود و 215 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت برود برخلاف سال‌های گذشته که آخرین آمار 213 هزار هکتار بوده است.

شهیدی‌فر با بیان اینکه با وجود این رونق تولید با توناژ محصول بسیار خوب روبه‌رو هستیم، عنوان کرد: همچنین در طول این 10 سال اخیر کشت پرمحصول با وجود این شرایط اقلیمی رشد 50 درصدی داشته به طوری که سال گذشته 34 هزار و 500 هکتار زیرکشت داشتیم و امسال این مقدار به 58 هزار و 500 هکتار رسیده است.

شهیدی‌فر، ادامه داد: در بخش سوم کاشت مکانیزه در استان است که در سه سال اخیر حدود 53 هزار هکتار از اراضی مازندران این کشت انجام می‌شد اما امسال این رقم به 65 هزار هکتار رسیده است و این افزایش تولید عملکرد کمک می‌کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان این که منابع آب بندان‌ها و سدها از دیگر عواملی است که در رونق تولید تاثیر داشته و پیش‌بینی می‌شود امسال هم در کشت دوم و هم در رتون شاهده روند بالایی باشیم، گفت: با افزایش 15 درصد عملکرد نسبت به سال‌ها پیش‌بینی می‌شود امسال یک میلیون و 420 هزار تن برداشت این محصول داشته باشیم.

مشاور انجمن برنج کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه برنج سابقه دیرینه‌ای در اعتقادات مردم مازندران دارد، بیان کرد؛ بعد از برداشت برنج مردم با برگزاری آئین‌ها و مراسمات متعدد از برکت این نعمت جشن می‌گیرند.

حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده با اشاره به اینکه آمل میزبانی جشنواره ملی برنج را سال‌های اخیر دارد، افزود: پیشنهاد می‌شود این مراسم در شهریور امسال به اجرا درآید.

او، یادآور شد: از درخواست دیگر با وجود مرکز تحقیقات برنج در این شهرستان به درخواست مدیریت آن خواستار مدیریت کابیک هراز از سوی این مرکز هستیم.

تقی‌زاده با بیان اینکه یکپارچه‌سازی اراضی، برق‌رسانی چاه‌های اراضی کشاورزی، جاده‌سازی و کانیو از دیگر خواسته‌های کشاورزان این منطقه است، عنوان کرد: همچنین قیمت برنج یکی از دغدغه‌های مهم کشاورزان است که درخواست داریم با توجه به مشکلات دولت، کمتر از 20 هزار تومان خرید برنج نباشد زیرا برای کشاورزان یعنی خسارت.

امام جمعه دابو و دشت سر آمل، گفت: همان طور که در توزیع سوخت برای کمباین داران تقاضا افزایش سوخت برای آنها از سوی استان داریم.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین