« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، خبر داد:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، گفت: در حال حاضر طرح بیمه اجباری دام‌ها در اردبیل اجرا می‌شود تا دامداران تهدیدات مالی کم‌تری را متحمل شوند و در این زمینه حمایت دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای این طرح حائز اهمیت است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، خلیل نیکشاد، اظهار داشت: استان اردبیل از لحاظ موقعیت جغرافیایی در موقعیتی قرار گرفته است که همه ساله عوامل قهری مختلف و متعددی تولیدات زراعی و دامی آن را تهدید می‌کند.

او، افزود: تنش‌های حرارتی و دمایی علاوه بر دیگر حوادث غیر طبیعی در حال افزایش است که همین مخاطرات روز افزون طبیعی اهمیت بیمه محصولات زراعی و دامی را بیش از پیش نشان می‌دهد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، بیان کرد: ستاد بیمه استان باید با کارگروه‌های کوچک بیمه مستقر در شهرستان‌ها هماهنگی بیشتری داشته باشد که در این زمینه ستاد باید جلسات خود را به صورت فصلی برگزار کند و روند پیشرفت سطح بیمه را به طور مرتب رصد کند.

نیکشاد، افزود: آماده‌سازی بستر مناسب برای ارتقای سطح فرهنگ بیمه محصولات زارعی و دامی باید در اولویت ستاد بیمه قرار گیرد و مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی باید با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ترویجی و دوره‌های آموزشی بلند مدت و کوتاه مدت و آموزش‌های انفرادی بهره‌برداران و تولیدکنندگان را به صورت بیمه محصولات زراعی و دامی هدایت کند و بهره‌برداران موفق در بیمه را نیز به بهترین نحو ممکن از طریق مادی و معنوی مورد حمایت قرار دهد.

در ادامه مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان اردبیل، افزود: انجام یمه و پرداخت غرامت از سیاست های کلان دولت است وصدد است تا سطح پوشش بیمه در به 50 درصد برساند که اهداف عمده ای که بیمه محصولات کشاورزی دنبال می‌کند افزایش بهره وری بخش کشاوزی و منابع طبیعی با اجرای کاهش آثار زیان‌بار مخاطرات طبیعی است.

عادل محمدی، افزود: بیمه شخص ثالت ، بیمه طیور و بیمه دام جزو سه بیمه اجباری در کشور محسوب می شود و دولت 55 درصد و بیمه گذار 45 درصد سهم خود را درسال زراعی آینده به منظور بیمه اجباری کلیه دامها در مقابل بیماریهای مشترک انسان و دم پرداخت خواهد کرد.

او، گفت: در سال پیش رو پوشش بیمه‌ای برای کلیه دامها در نظر گرفته شده است و هدف از آن ارتقای بهداشت عمومی و سلامت جامعه است پیشگیری از انتشار بیماری‌های مشترک انسان و دام و ارتقای دانایی و توانمند سازی دامداران از اهداف ستاد بیمه است که می بایست در بین بهره برداران جامه عمل بپوشد.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: