« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
مدیرکل شیلات آذربایجان شرقی :
مدیرکل شیلات آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته ۵ هزار و ۸۰۰ تن ماهی در شهرک‌های شیلاتی استان تولید شده بود که با توسعه این شهرک‌ها میزان تولید به ۷ هزارتن افزایش خواهد یافت.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، قاسم جعفروند در بازدید از واحدهای پرورش ماهی این شهرستان با اشاره به توسعه شهرک‌های شیلات در استان، اظهارداشت: در سال گذشته 5 هزارو 800 تن ماهی در شهرک‌های شیلاتی استان تولید شده بود که امسال با توسعه این شهرک‌ها میزان تولید در سطح استان به 7 هزارتن افزایش خواهد یافت.
وی افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده در راستای افزایش میزان تولید ماهی در استان شهرک‌های شیلات در سطح استان با ارائه تسهیلات و حمایت‌های دولتی توسعه می‌یابد.

جعفروند اضافه کرد: برای توسعه پرورش ماهی در مراغه نیازمند یک هزارمیلیارد سرمایه اولیه بوده و با ورود بخش خصوصی و حمایت‌های دولت تلاش می‌شود برای 300 نفر اشتغالزایی شود.

مدیرکل شیلات آذربایجان شرقی با اشاره به وجود ظرفیت‌های مناسب در این شهرستان اظهارکرد: شهرستان مراغه به دلیل دارا بودن منابع کافی آب‌های زیر زمینی از ظرفیت بالایی برای توسعه پرورش ماهی را داشته واقدامات لازم برای توسعه بخش پرورش ماهی در این شهرستان انجام خواهد شد.

جعفروند، اضافه کرد: برای توسعه پرورش ماهی و ایجادشهرک شیلات در مراغه بیش از یکصد میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی سرمایه گذاری شده و با راه اندازی این شهرک در مراغه برای 300 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می‌شود.

او، تصریح کرد: شهرک‌های شیلات در پایاب سد حاجی لارچای در ورزقان، حوزه آبریز، ارس در جلفا و خدآفرین اجرایی می‌شود.

مدیرکل شیلات آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید برتوسعه شهرک‌های شیلات در استان اظهارکرد: برنامه مطالعاتی برای توسعه شهرک‌های شیلاتی در مناطق مستعد استان در حال اجرا بوده که با توسعه این مراکز ضمن ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان به توسعه اقتصادی استان نیز کمک خواهد کرد.

او، ادامه داد: طی سال گذشته بر اساس آمارهای رسمی موجود 5 هزارو 800 تن ماهی در واحدهای پرورش ماهی استان تولید شده بود که با راه اندازی و توسعه شهرک‌های شیلاتی این میزان تولید به 7 هزارتن خواهد رسید.

او، افزود: درحال حاضر سالانه بیش از 5 هزار و 800 تن ماهی توسط مجتمع‌های آبزیان در سطح استان تولید و عرضه می‌شود که باید براساس میانگین کشوری این میزان تولید در استان افزایش یابد.

مدیرشیلات و امور آبزیان آذربایجان شرقی با اشاره به رتبه نهم استان در تولید آبزیان در سطح کشور تصریح کرد: آذربایجان شرقی در بین استان‌های غیرساحلی در زمینه پرورش ماهی و آبزیان رتبه نهم کشوری را داشته که با برنامه ریزی‌های انجام شده درتلاش هستیم میزان تولید را افزایش دهیم.

جعفروند، اظهارکرد: با استفاده از ظرفیت‌های موجود و منابع آبی در استان می‌توان زمینه توسعه شیلات درآذربایجان شرقی را افزایش داد.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین