« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹
در دیدار انجمن جوانان با امام جمعه لنده چه گذشت؛
جمعی از جوانان شهر لنده به مناسبت سالروز تاسیس نهاد نماز جمعه با حجت الاسلام محمودی امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛در این دیدار ضمن تبریک به مناسبت سالروز تاسیس نهاد نماز جمعه پیرامون مسائل فرهنگی، اجتماعی، مطالبات مهم شهرستان در حوزه های عمرانی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

مجتبی محمدی از فعالین انجمن جوانان لنده با تقدیر از حمایت های امام جمعه شهرستان گفت؛نهاد نماز جمعه واسطه خوبی میان مردم و مسئولین است. و در شهرستان ما با حمایت های امام جمعه محترم این نهاد تاثیرات خوبی داشته است.

وی افزود؛ از طریق نهاد نماز جمعه در گذشته انجمن جوانان حمایت و توانستیم اقداماتی از جمله تهیه بسته های غذایی در ماه مبارک رمضان را فراهم و در اختیار نیازمندان قرار دهیم.

محمدی عنوان کرد؛ انجمن جوانان لنده در راستای ادامه اقدامات فرهنگی اجتماعی خود به حمایت امام جمعه محترم نیازمند است و انجمن نیز این آمادگی را دارد در برنامه های مختلف که از سوی این نهاد برنامه ریزی می شود حمایت نماید.

وی اظهار داشت؛ در سال گذشته با حضور فعال جوانان شهرستان به مناسبت های مختلف فرهنگی از جمله میلاد با برکت حضرت علی اکبر وروز جوان برنامه داشتیم و چندین مرحله پاکسازی مناطق گردشگری و دیدار با مسئولین و خانواده شهدا به مناسبت های مختلف انجام و همچنین تجلیل از پاکبانان زحمت کش لنده انجام گرفت.


در ادامه حمید رضا درفشی یکی دیگر از جوانان فعال شهرستان از روند کند توسعه شهرستان در حوزه های مختلف گلایه و از امام جمعه محترم درخواست پیگیری داشتند.

امام جمعه شهرستان لنده ضمن خوش آمد گویی جوانان فعال انجمن را دوستان خود و از اقدامات فرهنگی آنان تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام محمودی خطاب به جوانان حاضر در این نشست گفت؛ مکتب ما یعنی اسلام که همه به آن افتخار میکنیم مکتبی است که به کارهای جمعی و با هم بودن بسیار توصیه میکند. دین ما مخالف انزوا، گوشه گیری و فقط خود را دیدن و کاری بی خیال جامعه بودن است و در بسیاری جاهها توصیه به جماعت و باهم بودن میکند.

حجت الاسلام محمودی اساس توسعه یک منطقه را مباحث فرهنگی عنوان کرد و گفت؛اگر مباحث فرهنگی درست نشود پیشرفتی هم حاصل نمیشود. فرهنگ و نهادینه کردن مساعل فرهنگی لازمه توسعه است و بدون پیشرفت در این حوزه ره بجایی نمی‌بریم.

وی جمع آوری کمک های مردمی در راستای رساندن بسته های غذایی به دست نیازمندان را نشان از رشد فرهنگی و اجتماعی جوانان این منطقه دانست و از این اقدام انجمن جوانان لنده تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه لنده در بحث اطلاع رسانی اقدامات فرهنگی و اجتماعی به جوانان توصیه داشت؛ آن جایی که تشخیص است مخفیانه کاری شود مخفی انجام دهید ولی بسیاری از اقدامات با هدف تشویق، ترغیب و نهادینه کردن در جامعه باید اطلاع رسانی شود.


ایشان به پاکسازی مناطق گردشگری توسط انجمن جوانان اشاره و این اقدامات را نمونه ای از کارهای دانست که لازم است اطلاع رسانی شود. اطلاع رسانی که باعث میشود کسانی که علاقمند به چنین اقداماتی هستند به گروه شما بپیوندند و حتی هر شهروندی ترغیب میشود او نیز به طبیعت احترام بگذارد.

امام جمعه لنده در پایان سخنان خود در جمع جوانان گفت؛ دغدغه های شما در بحث مساعل و مشکلات شهرستان ستودنی است و این را مطمئن باشید ما نیز به مانند شما عزیزان دغدغه داریم. در حوزه مباحث عمرانی که عمده مشکلات شهر و روستاها در این حوزه هستند ما در مجالس مختلف و بسیار مواقع در گفتگو های دو طرفه با مسولین شهرستان، استان و کشور به ریز پیگیر هستیم و از هر ظرفیتی در  راستای رفع مشکلات کوچک و بزرگ شهرستان استفاده خواهیم کرد.

وی مصداقی خدمات بنیاد مستضعفان-علوی را در جمع جوان مثال زد و در این راستا گفت؛ این نهاد به عنوان مجری محرومیت زدایی در شهرستان مستقر و طی یک سال گذشته خدمات خوبی ارائه کرد.

ایشان به صندوق های توان افزایی اشاره و گفت؛ بیش از ۷۰ درصد مردم در روستاها از طرح های توان افزایی که در قالب صندوق های مالی شکل گرفته است استقبال و این نشان از اعتماد و تاثیر گذاری است که مردم به آن پی برده اند.

وی به عملکرد مدیران و استفاده آنان از ظرفیت بنیاد اشاره و اظهار داشت؛ در بحث استفاده از ظرفیت بنیاد گاهی باید مدیران خلاقیت داشته باشند. مدیران باید تلاش کنند و طرح ایده ارائه دهند و مسیر را هموار نمایند.در سال گذشته دیدیم حوزه های مانند آموزش و پرورش و بهداشت ودرمان و جهاد و ورزش توانستند بیشتر از ظرفیت بنیاد استفاده کنند.


حجت السلام محمودی در ادامه گلایه ای نسبت به تسهیلات اشتغالزایی در طرح محرومیت زدایی لنده داشت و گفت؛ با همه اقدامات خوب و تاثیر گذار عام المنفعه بنیاد مستضعفان-علوی در شهرستان شاهد هستیم روند پرونده سازی در بانک به کندی پیش میرود و عمده گلایه ها از همین حوزه است. همین کندی در کار باعث گلایه مردم و در مواقعی نادیده گرفتن سایر خدمات شده است و از مسئولین مربوطه خواست بوروکراسی اداری کم شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: