« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی اصفهان:
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی اصفهان، گفت: طرح مبارزه باآفت کرم خراط درختان گردو در 500 هکتار از باغات گردو استان اصفهان آغاز شد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، اجرای طرح مبارزه با کرم خراط درختان گردو در سه شهرستان استان آغاز شد.

حسینعلی رحیمی، گفت: اجرای طرح مبارزه با کرم خراط درختان گردو در 500 هکتار از باغات شهرستان های لنجان ، سمیرم و خوانسار به صورت پایلوت اجرا شده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه مبارزه با آفت کرم خراط در این شهرستان ها بیش از 80 درصد موفقیت آمیز بوده است افزود: 15 شهرستان دیگر استان با بیش از سه هزار و 500 هکتار اراضی باغی زیر کشت گردو همچنان درگیر این آفت هستند.

او با بیان اینکه به دنبال توسعه اجرای طرح مبارزه با آفت کرم خراط در این اراضی آلوده تاچند ماه آینده نیز هستیم افزود: اجرای کامل این طرح تا سه سال آینده در استان ادامه دارد .

رحیمی، افزود: طرح مبارزه با آفت کرم خراط شامل هرس سرشاخه های آلوده ، مسدود کردن سوراخ های لاروی وتکمیل و نصب تله های فرمونی در سه مرحله است.

او خشکسالی را یکی از مهمترین عوامل طغیان آفاتی شامل کرم خراط دانست و ادامه داد: اگر درخت ضعیف باشد کرم و آفت چوب خوار به آن حمله می کند و باعث خسارت باغات می شود .

گفتنی است؛ بیش از 4 هزار هکتار از اراضی باغات استان اصفهان زیر کشت گردو هستند .

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: